نمایشگاههای دائمی صنایع دستی در سفارتخانه های ایران برپا شود/ برقراری بیمه هنرمندان

۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۲۱:۴۲:۲۹
کد خبر: ۱۳۶۰۲۱۱
نمایشگاههای دائمی صنایع دستی در سفارتخانه های ایران برپا شود/ برقراری بیمه هنرمندان
رئیس انجمن فعالان صنایع دستی استان قزوین گفت: با برپایی نمایشگاه دائمی کوچک از صنایع دستی در سفارتخانه ها زمنیه آشنایی و معرفی بیشتر هنر ایرانی به مردم جهان مهیا می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ نشست فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سمن های این بخش با عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه با حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معاونان استاندار در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

محبوبه منفرد در این نشست اظهارداشت: به عنوان مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع دستی ظریف پرشین ایلیا، با برند Lcc. ظروف کریستال طلاکوب و قطعات لوستر تولید می کنیم که تولیدات ما بسیار زیبا و با کیفیت و مشابه نمونه تولیدات کریستال های خارجی و گاهی برتر از آن است که می توانیم با افتخار محصولاتی را روانه بازار کنیم که بر اساس سلیقه مصرف کننده است و رضایت آنها را جلب می کند.

وی بیان کرد: با فعال کردن انجمن صنایع دستی در استان قزوین در حال حاضر به صورت کانتینری نسبت به صادرات محصولات کریستال اقدام کرده ایم اما با چالش های جدی مواجه شده ایم.

منفرد اضافه کرد:بخشی از کریستال و فیروزه را به چین صادر می کنیم اما اخیرا اعلام شده چون در این ظروف مقدار کمی طلا و مس هم وجود دارد امکان صادرات نیست لذا از وزیر میراث فرهنگی انتظار داریم ضمن بررسی این مشکل همکاری لازم را برای صدور مجوز انجام دهند.

image_2022_8_4-22_41_38_239_hPr

این کارآفرین برتر کشور یادآورشد: با وجود هنرمندان شاخص قادریم میزان صادارت محصولات خود را افزایش دهیم اما باید موانع از مسیر صادر کنندگان برداشته شود تا با آرامش بیشتری به کشور خدمت کنیم.

منفرد تصریح کرد: معرفی صنایع دستی ایران در کشورهای مختلف جهان می تواند زمینه آشنایی بیشتر مردم و استقبال آنها در کشورهای هدف را ممکن کند لذا پیشنهاد می شود در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان نمایشگاههای کوچک دائمی دایر شود تا مراجعان بخشی از این هنرمندی را مشاهده کنند که این کار به معرفی محصولات ایرانی کمک می کند.

این کارآفرین برتر کشور اضافه کرد: در صورت تهیه مقدمات این کار آمادگی داریم با هزینه شخصی خود به صورت رایگان صنایع دستی همه این نمایشگاهها را تامین کرده و برای تجهیز نمایشگاه اقدام کنیم.

image_2022_8_4-22_41_23_954_eOn

بیمه هنرمندان صنایع دستی برقرار شود

منفرد در خصوص بیمه هنرمندان نیز اظهارداشت: یکی از دغدغه های شاغلان عرصه صنایع دستی موضوع بیمه آنهاست که از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور درخواست می کنیم برای دلگرمی هنرمندان و ایجاد انگیزه در تداوم این کار هنری ارزشمند برای رفع موانع و برقراری بیمه هنرمندان صنایع دستی پیگیری لازم را انجام دهند.

وی گفت: کمک به بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی در کشورهای جدید هدف و پرداخت سوبسید برای شرکت صنعتگران در نمایشگاههای بین المللی از دیگر چالش هایی است که انتظار مساعدت داریم.

00000

این فعال اقتصادی بیان کرد: هنرمندان صنایع دستی در کشور مظلوم واقع شده اند و تنها حامی و پشتیبان خود را وزارت میراث فرهنگی می دانند و امیدواریم حمایت های قانونی و مناسبی در این عرصه صورت گیرد.

منفرد پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با سهولت و شرایط آسانتر را در توسعه صنایع دستی و رونق اشتغال موثر دانست.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز