اگر مدافعان حرم نبودند داعش سرزمین های اسلامی را ویران می کرد

۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۲۳:۰۲:۴۸
کد خبر: ۱۳۶۲۷۰۱
اگر مدافعان حرم نبودند داعش سرزمین های اسلامی را ویران می کرد
جانشین سپاه قدس گفت: اگر شهید سلیمانی و مدافعان حرم نبودند جنایتکاران داعش سرنوشت شومی در کشورهای اسلامی با قتل و غارت و جنایات این گروه رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم پنجشنبه شب در شبستان امیرالمومنین مسجد النبی (ص) قزوین برگزار شد.

در این مراسم که آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، سردار محمدرضا فلاح زاده( ابوباقر) جانشین سپاه قدس، سردار رستمعلی آتانی فرمانده سپاه استان، رجحانی معاون عمرانی استانداری قزوین، سردار عراقی،  فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده شهدا نیز حضور داشتند در ابتدای برنامه مراسم تشییع یک شهید گمنام انجام شد.

سردار ابوباقر جانشین سپاه قدس در این مراسم گفت: ایران اسلامی مملو از سرداران غیور و شجاعی است که هر کدام ویژگی های خاصی دارند که به ّهمه آنها می بالیم و افتخار می کنیم.

08

وی افزود: در جمع امروز ما سردار عراقی از فرماندهان دفاع مقدس و عرصه حرم، غیور مردان ارتش و امیر شفیعی فرمانده لشکر 16 زرهی قزوین و سردار آتانی فرمانده سپاه قزوین و نیز کسانی که در جبهه سوریه افتخار آفریدند حضور دارند که جای خرسندی است.

جانشین سپاه قدس بیان کرد: حرکت علما موجب گسیل شدن رزمندگان به جبهه های دفاع از حرم شده است و امروز اگر این دفاع نبود شرایط سختی داشتیم.

وی اظهارداشت: شهید بابایی و رجایی و لشکری از چهره های پر فروغ ایران اسلامی هستند و شهدای گمنام اوج مظلومیت سربازان فداکار جمهوری اسلامی محسوب می شوند که یادشان را گرامی می داریم.

وی گفت: زندگی سیدالشهدا قصه پرغصه‌ای است که مهمترین هدف قیام حضرت برای احیای سیره و سنت پیامبر و امر به معروف و نهی از منکر بود زیرا بنی امیه، اسلام خشونت را جایگزین اسلام ناب محمدی کرده بود.

سردار ابوباقر تصریح کرد: صدام، زاده تفکر و اندیشه اسلام تجاوز، تعدی و خشونت بود و برخی از مردم عراق و بعثیون وی را حمایت کردند که اگر امام نبود و رزمندگان در  مقابل تجاوز بعثی ها نمی ایستادند صدام تا خراسان و سیستان و بلوچستان هم پیشروی می کرد.

وی افزود: در دوره صلاح الدین ایوبی و وهابیت، شیعیان امام خود را همراهی نکردند و دشمنان توانستند برای مدتی موفق شدند اما در دوران انقلاب و جنگ مردم انقلابی کشورمان امام خود را تنها نگذاشتند و صدام شکست خورد.

image_2022_8_11-23_59_24_300_4gg

سردار فلاح زاده یادآورشد: در این دوره نیز مدافعان حرم برای نجات آمدند و با داعشی که با بیش از ۶ هزار نیروی انتحاری کشور سوریه را اشغال کرده بود وارد جنگ شد تا این جنایتکاران نابود شوند.

وی بیان کرد: داعشی ها با نیروهای انتحاری یک کیلومتر خط آتش درست می کردند، مردم را می سوزاندند و گردن زدند و سنی ها را آتش می زدند و انسانها را مثله می کردند و اگر رهبری نبود و حماسه رزمندگان و جانفشانی آنها بروز نمی کرد داعش از ایران عبور می کرد و مردم را قتل عام می کرد.

جانشین سپاه قدس اظهارداشت: بلایی که در سوریه و عراق از سوی داعش وارد شد اگر رزمندگان نبودند همین سرنوشت را داشتیم و به فرموده رهبری که «اگر در سوریه و عراق نمی جنگیدیم باید در ایران و هند و مراکش و پاکستان می جنگدیم».

  وی بیان کرد: در شرایظی که داعش بدنبال رواج اسلام زور و تجاوز و قلدری بود اما رهبری به تاسی از امام راحل و در تبعیت از پیامبر مروج اسلام ناب محمدی بودند و رزمندگان مقابل جنایتکاران ایستادند و داعش را نابود کردند.

سردار فلاح زاده گفت: رزمندگان هر کدام به وظیفه خود عمل کرده و در کنار حیدریون و فاطمیون ایستادند و پیروزی را نصیب اسلام ناب محمدی کردند. 

00000

در ادامه مادر شهید مدافع حرم زکریا شیری خاطراتی از فرزند شهیدش بازگو کرد که حاضران را تحت تاثیر قرار داد.

در این مراسم پیکر یک شهید گمنام دفاع مقدس نیز تشییع شد.

این رزمنده در سال ۶۷ در منطقه زبیدات عراق به فیض شهادت رسید که پیکر شهید در تفحص شهدای هشت سال دفاع مقدس در زبیدات عراق شناسایی شد.

image_2022_8_11-23_59_23_261_edH

در ادامه از خانواده مدافعان حرم استان تجلیل شد.

استان قزوین 20 شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز