امنیت و اقتصاد کشور با کاهش جمعیت به خطر می افتد

۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - ۱۳:۳۸:۵۸
کد خبر: ۱۳۸۸۹۹۸
امنیت و اقتصاد کشور با کاهش جمعیت به خطر می افتد
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: امنیت و اقتصاد کشور با کاهش جمعیت به مخاطره می‌افتد لذا با تدابیر جمعیتی بایستی نقشه شوم دشمن را خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهارداشت: امام رضا (ع) «عفت و پاکدامنی» را از خصوصیات اهل تقوا ذکر می کنند و این خصلت در میان ائمه اطهار (ع) موضوع مهمی بوده که فقط مختص بانوان نیست بلکه شامل مردان نیز می شود و فقط در حجاب خلاصه نشده و این که پول پرست و دنیاپرست نباشیم هم از روحیات عفیفانه است.

وی بیان کرد: لازم است زبان و چشم ما هم عفیف باشد، عفت قلب و کلام داشته باشیم و حرف های ناپسند از زبانمان جاری نشود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد:صداقت، راستی و یکرنگی در دین توصیه شده و اصلاح کردن در مقابل فساد، اجتهاد در علم، دانش و کسب مال حلال و امانتداری از صفات ائمه (ع) بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ائمه اطهار (ع) همواره وعده فرج را داده اند و آموخته ایم با صبر منتظر فرج باشیم، چه فرج امام زمان (عج) و چه در گشایش در گرفتاری ها که شامل فرج است، وقتی گرفتاری پیش می آید عصبانی نشویم، تصمیم عجولانه نگیریم، با حوصله و صبر منتظر گشایش باشیم و بدانیم خداوند برای همه گرفتاری ها گشایشی دارد.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: لازم است رفتار خوبی با دوستانمان داشته باشیم و دیگران از رفاقت با ما لذت ببرند، در همسایگی تلاش کنیم همسایه ای خوب و جوانمرد باشیم، از آزار و اذیت دیگران دوری کنیم و خوشرو باشیم و به روی دوستانمان لبخند بزنیم.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: در احادیثی از امام رضا(ع) توصیه شده نسبت به همه خیرخواه باشیم، به مومنان بیشتر رحمت و مهربانی کنیم و این صفات را در خود تقویت کنیم و در این زمینه ها با ائمه (ع) همراه باشیم.

کاهش جمعیت، اقتدار و امنیت کشور را تهدید می کند

آیت الله عابدینی در ادامه خطبه های نماز در خصوص پیامدهای کاهش جمعیت خاطرنشان کرد: امنیت و اقتصاد کشور با کاهش جمعیت به مخاطره می‌افتد و اگر برای کاهش جمعیت تدبیر نکنیم در چند سال آینده کار به جایی می رسد که نیروی جوان کشور که اقتصاد و امنیت کشور وابسته به آنهاست، کاهش یافته و افراد سالخورده ما بیشتر می شوند و این روند بسیار آسیب رسان است.

وی گفت:در چنین شرایطی چه کسی باید کارخانه های ما را اداره کرده و در امور کشاورزی و عرصه های علم، پژوهش و تحقیق کار کند و چه کسی حافظ عرصه های امنیتی، پادگان ها و مرزهای ما باشد؟

آیت الله عابدینی تاکید کرد: دشمن خوب تشخیص داده که باید از کجا به ما آسیب بزند و ماهم باید هوشیار باشیم و با تشخیص درست و تدابیر جمعیتی این نقشه شوم دشمن را خنثی کنیم.

وی در خصوص اهمیت سواد رسانه نیز گفت: نداشتن سواد رسانه ای موجب می شود تا در بزنگاه ها بعضی افراد اسیر فریب توطئه های دشمن شده و با فتنه ها همراه شوند.

عابدینی اظهارداشت: با داشتن بصیرت و آگاهی و سواد رسانه باید تلاش کرد تا ابزار ستمکاران و اجانب در فتنه سازی نشویم.

وی در مورد سالگرد آیت الله مهدوی کنی و رحلت عالم فاضل، آیت الله میرزا جواد آقای تهرانی مطالبی بیان کرد و در خصوص شهادت مصطفی خمینی گفت: وقتی خبر این شهادت را به امام خمینی (ره) دادند فرمودند که مصطفی امید آینده اسلام بود و در مراسم ختم حاج آقا مصطفی هم فرمودند شهادت حاج آقا مصطفی از الطاف خفیه الهی بود.

نماینده ولایت فقیه در استان قزوین یادآور شد: شهادت حاج آقا مصطفی باعث شد انقلاب اسلامی پا بگیرد و به پیروزی برسد و ما بعدها متوجه شدیم منظور امام خمینی (ره) از الطاف خفیه الهی چه بود، این مقاومت اسلامی که کشورهای اسلامی را به قیام وا داشته ریشه اش در همین وقایع بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز