پردیس فنآوری سلامت در پارک علم وفنآوری قزوین راه اندازی می شود

۱۴۰۱/۰۸/۰۱ - ۰۰:۴۲:۰۴
کد خبر: ۱۳۸۹۵۱۷
پردیس فنآوری سلامت در پارک علم وفنآوری قزوین راه اندازی می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: پردیس فناوری سلامت در 2200 مترمربع مساحت در پارک علم و فناوری قزوین راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ عبدالله دیدبان در سومین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان قزوین که عصر شنبه درسالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: اولویت امسال این دانشگاه توجه به پژوهش های فنآوری است لذا تصمیم گرفتیم نسبت به توسعه فنآوری سلامت مبتنی بر نیاز استان و کشور با تاکید بر ظرفیت های بومی و اکوسیستم فنآوری را در اولویت برنامه های علمی خود قرار دهیم.

دیدبان تصریح کرد: برنامه ها و فعالیتهای مهمی را امسال در دستور کار داریم که راه اندازی پردیس سلامت در پارک علم و فنآوری، برگزاری کافه کارآفرینی و خلاقیت در دانشکده ها، بیمارستانها و صنایع، برگزاری دوره های بوت کمپ هوش مصنوعی برای تیم سازی، راه اندازی دفاتر مشترک صنعت و دانشگاه، برگزاری رویدادهای ارتباط با مشتریان و مصرف کنندگان محصولات و برگزاری همایش برای جذب ایده های فنآورانه مبتنی بر نیاز صنعت از آن جمله است.

09

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص اقدامات این دانشگاه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان نیز اظهار داشت: راه اندازی مرکز نوآوری زیست فنآوری و گیاهان دارویی به طور مشترک با پارک استان، ایجاد دو مرکز رشد اقماری در همه دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی، عضویت در صندوق پژوهش و فنآوری استان از مهمترین برنامه های دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری است.

وی یادآورشد: همچنین مشارکت در صندوق عاملیت پژوهش و فنآوری تهران برای حمایت از فنآوران، مشارکت در صندوق عاملیت پژوهش و فنآوری تهران برای حمایت از فنآوران و اجرای برنامه های مشترک با صنایع برای کمک به تجاری سازی محصولات از دیگر اقدامات امسال است.

دیدبان افزود: در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قزوین تعداد 3 شرکت دانش بنیان و 26 واحد مستقر داریم و 80 پروژه مصوب نیز داشته ایم که 47 محصول دارای نمونه اول و 30 محصول نیز مجوز دریافت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: همچنین 12 محصول به مرحله تجاری سازی رسیده و میزان فروش از 99 میلیارد ریال فراتر رفته و 52 اختراع نیز ثبت شده است.

وی گفت: ساختمان پردیس سلامت دانشگاه علوم پزشکی در فضایی به مساحت 2200 متر مربع در 4 طبقه احداث می شود و دارای دوآزمایشگاه، 4 کارگاه، دو واحد شتاب دهنده و 24 اتاق برای استقرار فنآوران خواهد بود.

08

دیدبان تصریح کرد: پیش بینی می کنیم ساخت این مجموعه 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد که آن را در دو فاز عملیاتی خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان با توجه به تغییر وضعیت کرونایی در استان گفت: به شهروندان توصیه می کنیم از مساکاستفاده کنند و از مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها برای رفع سرماخوردگی و آنفولانزا خودداری کنند و اجازه دهند پیک بیماری طی شده و این دارو بی رویه استفاده نشود. 

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز