خاطرات دفاع مقدس سرمایه ارزشمند فرهنگی است

۱۴۰۱/۰۸/۲۳ - ۲۱:۰۴:۱۶
کد خبر: ۱۳۹۸۹۹۴
خاطرات دفاع مقدس سرمایه ارزشمند فرهنگی است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: خاطرات دفاع مقدس سرمایه ارزشمند فرهنگی است که ثبت و ضبط و انتقال آن به نسل آینده موجب تقویت هویت فرهنگی می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ آیین رونمایی از کتاب "روزهای پیام بری" نوشته روح الله شریفی روایتی از زندگی غلامحسن حداد زادگان پیام رسان و راننده پیکر شهدا دوشنبه شب با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری کشور، هاشمی معاون وزیر ارشاد، مرتضی سرهنگی پژوهشگر ادبیات پایداری ، کبیری معاون سیاسی امنیتی استانداری، فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛ امامقلی رئیس حوزه هنری استان، اسماعیلی مدیرکل بنیادشهید استان، فاطمه محمد بیگی مدیرکل امور کتابخانه ها و جمعی از هنرمندان و خانواده شهدا در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی قزوین برگزار شد.

image_2022_11_14-21_33_25_743_Mah

آیت الله عابدینی در این مراسم اظهارداشت: در شرایط حساس کنونی ضمن حفظ انسجام و وحدت در مقابل طماعان گرگ صفت بایستی در ترویج ادبیات دفاع مقدس بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی بیان کرد: خواندن کتاب خوب باید در جامعه نهادینه شود و اگر ملتهای دیگر در کتاب خوانی و کتاب نویسی از ما  جلو بزنند برای ما خوب نیست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: خدایی که به قلم سوگند یاد کرده و کتاب انسان ساز آن به خواندن اهمیت داده باید برای ما الگو باشد و ما در این عرصه پیشگام دیگر ملتها باشیم.

عابدینی بیان کرد: قرآن به عنوان اولین کتاب نزد ما مسلمانان و با سوره قلم آغاز شده و همین نکته ما را ملزم می کند در این عرصه الگو باشیم.

وی یادآورشد: شخصیت های برجسته ای چون علامه امینی داشتیم که روزی ۱۹ ساعت تحقیق و پژوهش داشته و برای جمع اوری اسناد کتاب الغدیر به جهان سفر می کرد و این الگوها می تواند انگیزه مطالعه را در ما تقویت کند تا یک سر و گردن از ملتهای دیگر در کتاب خوانی و مطالعه و اهل قلم بودن جلوتر باشیم.

امام جمعه قزوین افزود: وقتی کتاب می خوانیم باید خروجی هم داشته باشیم و در مقابل اینهمه تهاجم فرهنگی علیه انقلاب با کمک کتاب بایستی در جهاد تبیین مقابل دشمن بایستیم.

image_2022_11_14-20_57_2_779_V4d

وی بیان کرد: جوانانی که سابقه ای از گذشته و افتخارات ملی ندارند حتما فریب دیگران را خواهند خورد اما وقتی  یک نویسنده ارزشی مانند آقای شریفی کتاب زیبای «روزهای پیام بری» را خلق می کند با مطالعه آن جوان ما هم با ارزش ها آشنا شده و هویت پیدا می کند.

آیت الله عابدینی اظهارداشت: روزها بسرعت می گذرند و افراد شاخص و مهمی را از دست داده ایم که هر کدام گنجینه ارزشمندی بوده اند که می توانستیم خاطرات آنها را ثبت و ضبط کرده و ماندگار کنیم.

وی گفت: این خاطرات یک سرمایه فرهنگی ارزشمند است که اگر جوانان آنها را بدانند به آن افتخار می کنند و اگر مردم احسلس کرامت و شخصیت کنند حتما فریب نمی خورند و اسیر زمزمه های شیطانی غرب نمی شوند.

عابدینی اضافه کرد: مسئولان فرهنگی رسالت سنگینی در روشنگری دارند و بایستی در این عرصه تلاش بیشتری کنند.

در ادامه این مراسم نمایشی از داستان کتاب با عنوان «پیک خجسته» و یک قطعه موسیقی توسط هنرمندان قزوین اجرا شد.

image_2022_11_14-22_1_8_713_uak

این مراسم با قرائت دلنشین قاری برجسته کشوری سید مصطفی حسین آغاز شد وبا استقبال بسیار خوب هنرمندان و خانواده شهدا روبرو شد و برنامه ها با صحنه آرایی زیبا و با خلاقیت و جذابیت خاصی برگزار شد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

در ادامه کتاب« روزهای پیام بری» نوشته روح الله شریفی رونمایی شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز