۳۹۰ تیم سحر در جمعیت هلال احمر کشور فعال شده است

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۰۹:۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۴۰۳۸۱۰
۳۹۰ تیم سحر در جمعیت هلال احمر کشور فعال شده است
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: در راستای مداخلات روحی و روانی در امور آسیب دیدگان حوادث تاکنون 390 تیم «سحر» در کشور راه اندازی و فعال شده است.

محمد گلفشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص فعال شدن تیم های سحر در استانها اظهارداشت: یکی از برنامه های مهم امسال فعال کردن تیم های «سحر»  در همه استانهاست.

وی بیان کرد: نام سحر برگرفته از عنوان سفیران حمایت روان است و حدود ۱۰ سال از زمان تشکیل آن می‌گذرد و نخستین بار این تیم‌ها در زمان وقوع زمین‌لرزه ورزقان تشکیل شدند و اعضای آن برای حمایت روانی از زلزله‌زدگان به این مناطق اعزام شدند.

ثثثثثثثثث

گلفشان تصریح کرد: در آن حادثه مشاهده کردیم افراد بازمانده و خسارت دیده از آن‌جایی که فرصت سوگواری نداشتند سخت دچار آسیب شده بودند و در این راستا اساتید دانشگاهی که در این زمینه تخصص داشتند به دنبال راهکار رفته و تاکید کردند حتماً باید روند سوگواری در افراد بازمانده طی شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیز تیم‌های سحر به طور رسمی وارد کار شدند و با همکاری دانشجویان روانشناسی، مددکاران اجتماعی و افرادی که دوره‌های مرتبط را گذرانده بودند تشکیل شد و با برگزاری چند مراسم عزاداری ساده و دسته جمعی مشاهده شد رفتار، منش و کردار عزیزانی که طی حادثه عزیزانشان را از دست داده بودند به صورت کامل عوض شد و اوضاع متشنج به اوضاع پایدار تبدیل شد که امدادگر می‌توانستند از آن پس امدادرسانی را با کیفیت بیشتری پیش ببرند.

169275670

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در ادامه مصوبه‌ای از سوی شورای عالی جمعیت هلال‌احمر تصویب شد که مداخلات حمایت‌های روانی و فرهنگی در خصوص آسیب‌ها برعهده سازمان جوانان هلال احمر باشد و «سحر» مخفف سفیران حمایت‌های روانی است که حدود سه سال است ساختار جدیدی پیدا کرده و با استفاده از شیوه‌هایی در آموزش مجازی توانستیم به کار بگیریم.

این مسئول بیان کرد: اعضای تیم سحر هفته‌ای یک تا دو ساعت زیر نظر اساتید خبره دانشگاه تهران و دانشگاه روانشناسی اصفهان آموزش می‌بینند تا برای مواجهه خود با افرادی که عزیزانشان از دست دادند و متأثر از بلایا هستند آماده باشند و تیم‌های «سحر» تلاش می‌کنند تا افراد بازمانده از حادثه را به شرایط عادی نزدیک کنند.

فعالیت 390 تیم سحر در کشور

گلفشان یادآورشد: در حال حاضر 390 تیم سحر در کشور فعال شده و درصدیم این تیم را در همه شهرستانها فعال کنیم و تا پایان آذر ماه آموزش مربیان تیم ها به پایان خواهد رسید و به صوزت فراگیر این کار انجام می شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: تا پایان سال تیم های «دادرس پیشرفته» جمعیت هلال احمر هم دوره های تکمیلی خود را طی خواهند کرد و این تیم ها نیز در همه استانها فعال خواهند شد.

images (1)

وی افزود: تیم های دادرس پیشرفته در همه حوادث کمک حال سازمان امداد جمعیت خواهند بود تا کمک های امدادی با سرعت بیشتری انجام شود.

گلفشان گفت: تیم های سحر در این جمعیت سفیران حمایت های روانی هستند که در حوادث مختلف در کنار آسیب دیدگان خواهند بود تا حادثه دیدگانی که دچار آسیب های روحی و روانی می شوند بویژه کودکان، نوجوانان، بانوان و زنان باردار که بعد از حادثه دچار مشکلات روحی می شوند تسکین پیدا کنند.

700 هزار عضو رسمی جوانان هلال احمر

گلفشان در خصوص تعداد اعضای جمعیت جوانان نیز اظهارداشت: آماری که در سازمان جوانان داریم نزدیک به 700 هزار نفر است که البته تعداد از این بالاتر است و به دلیل مشکل سامانه ثبت انجام نشده است ولی به طور غیر رسمی حدود 2 میلیون عضو جوان در جمعیت داریم که در مجموعه این جمعیت به صورت فعال و نیمه فعال کار می کنند.

ثثثثثثثثثث

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات اقتصادی و معیشتی تهدیدی برای کاهش حضور داوطلبانه افراد نیست گفت: حضور داوطلبانه خیلی با مسائل مادی هماهنگی ندارد و خدمات داوطلبانه عشق و اراده و انگیزه و نیت می خواهد و کسانی که وارد این عرصه می شوند به مسائل مالی توجه ندارند و در همه شرایط وارد این کار می شوند. 

گلفشان تصریح کرد: گاهی افرادی که وسعت مالی خوبی ندارند بخشش هایی می کنند که قابل توجه است و در این زمنیه مشکلی نداریم البته شاید در نگهداشت افراد کمی نگران باشیم که در حال تدبیر هستیم.

وی بیان کرد: تا پایان امسال در 9  استان اردوهای دادرسی پیشرفته برگزار می شود و درگیر برنامه های منطقه ای هستیم.

169275670

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در اداکه گفت: اولین دوره مربیان مهد کودک ها تا پایان آذرماه برگزار می شود و اگر وضعیت مالی جمعیت بهتر شود برای آماده بودن و پویایی جوانان در عرصه های مختلف برنامه های بیشتری اجرا خواهیم کرد و افراد بیشتری را نیز جذب می کنیم.

​انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز