دو میلیون نفر در سازمان جوانان و داوطلبان هلال احمر عضویت دارند

۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۵:۳۳:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۸۵۴۰
دو میلیون نفر در سازمان جوانان و داوطلبان هلال احمر عضویت دارند
مدیرکل سلامت خارج از کشور جمعیت هلال‌احمر گفت: 2 میلیون نفر در سازمان جوانان و داوطلبان جمعیت عضویت دارند و به مردم خدمت می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ همایش گرامیداشت و تجلیل از اعضای داوطلب و خیرین استان با حضور حسین خوِیینی ها سرپرست جمعیت هلال احمر استان، فرهاد ارجمندی مدیرکل سلامت خارج از کشور جمعیت هلال‌احمر و مدرسی مدیرکل امور اجتماعی استانداری، ظهر پنجشنبه در محل کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار شد.

فرهاد ارجمندی در این مراسم گفت: داوطلبان همان صاحبان اصلی جمعیت هلال احمر هستند و بر طبق اساسنامه هر فردی بدون ملاحظات سیاسی، نژادی مذهبی با رعایت اساسنامه می تواند عضو جمعیت شود.

09

وی افزود: بر اساس ماده هفت مهمترین رکن جمعیت مجمع عمومی است که وظایف و اختیارات استانها را نیز مشخص کرده و خدمت در جمعیت هلال احمر افتخاری و بر پایه داوطلبی است و مسیولیت اصلی جمعیت بر عهده شما داوطلبان است که برای خدمت به مردم و تحقق اهداف جمعیت هلال احمر شبانه روزی تلاش می کنید.

ارجمندی تصریح کرد: در جهان حدود صد میلیون نفر داوطلب در نهضت صلیب سرخ  هلال احمر داریم که از این تعداد دو‌میلیون نفر داوطلب رسمی در کشورهستند که آمار بسیار خوبی است که دو درصد جمعیت هلال احمر دنیا در ایران مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: ۶۰۰ هزار نفر در سازمان جوانان و یک میلیون و چهارصد هزار نفر عضو جمعیت داوطلبان هستند که شرایط سنی ۱۸ تا ۳۵ سال را دارند و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر فعالیت های خوبی را انجام داده است.

این مدیر تصریح کرد: در بیماری کرونا بخش بزرگی از خدمات در حوزه سلامت توسط داوطلبان این جمعیت ارایه شد و در حال حاضر نیز با راه اندازی خانه های هلال در مناطق کم برخوردار و محلاتی که دسترسی کمتری به خدمات جمعیت دارند از این ظرفیت و کمک شما داوطلبان استفاده می شود.

وی گفت: در اجرای طرح «ارمغان مهر» برای دانش آموزان نیازمند با کمک داوطلبان نسبت به تهیه و توزیع لوازم التحریر اقدام شد.

088

ارجمندی یادآورشد: در طرح هلال نیز ضمن تعامل با موسسات خیریه، بانک امانات نیز به بسیاری از افرادی که نیاز به تخت اکسیژن ساز داشتند کمک کرد.

در ادامه از داوطلبان هلال احمر استان تجلیل شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز