اعتکاف عبادت و بندگی خداوند با تفکر و تدبر است

۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - ۱۷:۰۳:۵۷
کد خبر: ۱۴۲۰۴۱۸
اعتکاف عبادت و بندگی خداوند با تفکر و تدبر است
رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین گفت: اعتکاف مظهر بندگی خدا و عبادتی بر پایه تفکر و تعقل است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ حجت الاسلام علی عباسی رپیس ستاد اعتکاف استان قزوین روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محل سالن تبلیغات اسلامی قزوین اظهارداشت: اعتکاف مظهر بندگی خداست که بر پایه تفکر و تعقل بنا نهاده شده است.

وی بیان کرد: رکن اعتکاف عبادت و بندگی با تفکر و تدبر است و این آیین عبادی در واقع ارتباط شخصی با خداست و سایر برنامه ها نباید ان را تحت تاثیر قرار دهد.

photo_2023-01-08_18-02-09

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد:  در برنامه های اعتکاف باید ارتباط با خدا بدقت حفظ شود و سایر برنامه ها در این راستا تعریف شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین یادآورشد: در اعتکاف حد مردم رعایت می شود و در زمان برگزاری این آیین دینی اگر مردم نیازی داشتند معتکفین می توانند محل را ترک کرده و نیاز مردم را برطرف کرده و دوباره به محل عبادت بازگردند.

حجت الاسلام عباسی اظهارداشت: در دوره تکاملی اعتکاف ستاد مردمی در شهر قم شکل گرفت تا هماهنگی لازم برای مردمی شدن این مراسم صورت گیرد و امام جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اعتکاف در برگزاری این رویداد مشارکت کنند تا کارها منظم باشد.

پور آرین

وی یادآورشد: همه عبادات و امور بندگی اگر برای خدا و با نیت خالصانه الهی باشد ارزش دارد و اعتکاف هم اگر بر پایه بندگی خدای متعال نباشد ارزشی ندارد.

عباسی اظهارداشت: مراسم اعتکاف در استان قزوین همیمان با سراسر کشور در روزهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ رجب برگزار می شود زیرا عبادت در ماه رجب ثواب زیادی دارد.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز