مراسم اعتکاف در مسجدالنبی، امام خمینی و جامع قزوین برگزار می شود

۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - ۱۷:۳۳:۴۰
کد خبر: ۱۴۲۰۴۲۹
مراسم اعتکاف در مسجدالنبی، امام خمینی و جامع قزوین برگزار می شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مراسم عبادی اعتکاف امسال در مساجد امام خمینی، جامع و مسجدالنبی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ به مناسبت فراسیدن ایام اعتکاف حجت الاسلام یوسف پورآرین روز یکشنبه در جمع خبرنگران در محل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: مراسم اعتکاف فرصتی برای شستشوی آلودگی های گناه ، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح است و آین آیین دینی برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است.

وی بیان کرد: سنت اعتکاف از سالیان پیش تاکنون در همه نقاط کشور برگزار می شده که در سه سال اخیر به دلیل شیوع کرونا مدتی متوقف شد و امسال دوباره میزبان این رویداد دینی و مذهبی و عبادی هستیم.

اعتکاف 1

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در زمان اعتکاف، افراد برای رهایی از تعلقات مادی و دلبستگی دنیوی به گوشه خلوت و دور از همه تعلقات مادی پناه می برند و با خدای خود نجوا می کنند تا کدورت و زنگار را از چهره جان بزدایند.

حجت الاسلام پور آرین بیان کرد: اعتکاف را نمی توان مانند نماز در هر مکانی به جا آورد و محل اعتکاف باید مسجد و خانه خدا اما نه هر مسجدی، بلکه مسجد اعظم، یا مسجد جامع و یا مسجدالحرام و مسجد النبی (ع) یا مسجدی که معصوم (ع) در آن نماز جمعه و یا جماعت اقامه کرده و در آن نماز جمعه و جماعت برپا شده برپا شود.

وی یادآورشد: مسجد بودن خود مزیت و اقامه نماز جمعه یا جماعت در آن، مزیتی دیگر است و در مسجد متروک و مهجور نباید اعتکاف انجام داد.

پور آرین گفت: از ویژگی های دیگر اعتکاف این است که باید به عبادات دیگری مانند نماز و روزه هم بپردازیم و ارزش اعتکاف به حدی است که یکی از برجسته ترین ارکان دین یعنی روزه ، شرط آن قرار می گیرد. 

وی اظهارداشت: برای برگزاری مطلوب اعتکاف ارگانهای مختلفی همکاری می کنند لذا از رسانه ها انتظار داریم در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی داشته باشند تا حق این مراسم ادا شده و خودشان نیز در صواب آن سهیم شوند.

photo_2023-01-08_18-02-09

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: در سال جاری این مراسم با رعایت همه نکات بهداشتی برگزار خواهد شد تا سلامت معتکفین نیز حفظ شود.

پور آرین گفت:اعتکاف امسال اهمیت بیشتری دارد زیرا دشمن با بهره گیری از هزاران دستگاه تبلیغاتی و دروغ پردازی دنبال انحراف افکار عمومی است تا جوانان نسبت به دین کم اعتقاد شوند اما در برنامه های ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی و شهدای گمنام همه دیدیم که مردم طرفدار نظامند و حاضرند برای کشور فداکاری کنند و گفته های رسانه خلاف واقع است.

‌این مسئول فرهنگی تصریح کرد: مراسم اعتکاف امسال ویژه است و جوانان با اشتیاق در آن شرکت خواهند کرد شوق خاصی در علاقمندان ایجاد می شود که سه روز با خدا خلوت و عبادت کنند و جلوه ای از بندگی و خلوص را به دشمن  نشان دهند. 

اعتکاف بانوان

وی بیان کرد: با برگزاری مراسم اعتکاف، القائات دشمن خنثی می شود و تلاش می کنیم آن را در استان برگزار کنیم. 

پور آرین در ادامه اظهارداشت: مراسم اعتکاف در شهر قزوین در مسجدالنبی بعنوان محور برنامه اعتکافی برداران انتخاب شده است و آیین اعتکاف خواهران نیز در مسجد جامع و امام خمینی غیاث آباد برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار داشت: مساجد دیگر پشتیبان خواهند بود و امیدواریم برای ثبت نام تعداد بیشتری مراجعه کنند تا شاهد آیین مذهبی باشکوهی باشیم.

photo_2023-01-08_18-02-34

حجت الاسلام پور آرین در ادامه افزود: در شهرستانها، شهرها، بخشها و روستاها نیز این مراسم مانند سنوات گذشته با مدیریت ائمه جمعه برگزار خواهد شد و بر اساس استقبال مردم از یک تا سه مسجد برای آن پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: برای ثبت نام معتکفین سامانه ای طراحی و راه اندازی شده که پس از ثبت نام برای اجرای برنامه ها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز