مراسم گرامیداشت علامه مصباح یزدی در قزوین برگزار شد

۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - ۲۲:۳۸:۳۸
کد خبر: ۱۴۲۰۴۷۲
مراسم گرامیداشت علامه مصباح یزدی در قزوین برگزار شد
بزرگداشت دومین سالگرد علامه محمدتقی مصباح یزدی با حضور فرزند ارشد ایشان، مسئولان و مردم ولایت مدار در مسجد امام حسن عسکری (ع) شهر قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به همت نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مراسم بزرگداشت دومین سالگرد علامه محمدتقی مصباح یزدی با حضور فرزند ارشد ایشان، مسئولان و مردم ولایت مدار در مسجد امام حسن عسکری (ع) شهر قزوین برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی؛ فرزند ارشد علامه مصباح یزدی گفت: آمریکایی‌ها جان و مال مردم را به یغما بردند یا دچار آسیب کردند، ولی نتوانستند ایمان مردم را بگیرند و به همین خاطر عصبانی هستند.

3333333

وی با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر تصریح کرد: بسیاری از اغتشاشگران اگر بدانند حاصل زندگی دنیوی آنها باید تبدیل شدن به انسان کامل باشد، زیر بار یک عده گاوچران نمی‌روند و عزت، زندگی و فرهنگشان را دست عده‌ای بیگانه و از خدا‌ بی‌خبر نمی‌‌دهند.

علی مصباح یزدی افزود: آمریکا و مستکبران عالم می خواهند دین را از دست مردم بگیرند تا بتوانند بر آنها مسلط شوند اما خداوند به برکت امام راحل و علمای بزرگ در 1400 سال به این مردم نورانیتی داده که حقایق را می‌فهمند و زیر بار دشمنان قدار نمی‌روند، البته هشاید عده ای هم فریب بخورند.

مصباح یزدی گفت: همیشه کسانی هستند که مشکلات آنها را به ستوه می‌آورد و حاضرند برای رسیدن به زندگی راحت‌تر دینشان را بفروشند و عزت و‌ انسانیت خود را زیر پا بگذارند که اکثر این کارها از سر نادانی و بی‌توجهی است و دیگران وظیفه دارند روشنگری کرده و حقایق و واقعیت‌ها را برای آنها تبیین کنند.

وی با بیان اینکه توده‌های مردم عمدتاً متدین هستند، تصریح کرد: گاهی برخی مسائل از آنها مخفی می‌ماند و غافل می‌شوند و به همین خاطر باید آنها را راهنمایی و جهاد تبیین را پیاده کرد.

311113

فرزند علامه مصباح یزدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول 44 سال در تمام میدان‌های سیاسی و نظامی آمریکا را به خاک مذلت نشانده گفت: اگر امروز به جغرافیای سیاسی منطقه نگاه کنیم، می‌بینیم که آمریکا چقدر در طول این سال‌ها نقشه برای خاورمیانه جدید کشید و می‌خواست فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و یمن را تصاحب کند اما در مقابل جبهه مقاومت ناکام شد.

مصباح یزدی افزود: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌های می‌خواستند کشورهایی که ممکن بود از انقلاب اسلامی الگو بگیرند و یک قدرت یکپارچه را در مقابل منافع نامشروع آنها به وجود بیاورند، تکه ‌پاره کنند تا در نهایت سراغ مرکز این قدرت یعنی ایران بیایند، اما در هیچ یک از این موارد آمریکا موفق نشد و جمهوری اسلامی با قدرت ایمان جلوی تمام منافع دنیوی آنها ایستاده و در همه موارد به پیروزی رسید.

مصباح یزدی افزود: شهید سلیمانی و علامه مصباح نماد مقاومت در راه خدا هستند هر کدام از این بزرگواران در یک صحنه و میدان جنگیدند وشاگردان زیادی تربیت کردند که ادامه‌ دهنده راه آنها در مسیر انقلاب و مایه امید آینده این کشور بلکه بشریت هستند.

33322222

آیت‌الله عابدینی: علامه مصباح دانشگاه‌ها و دانشجویان را بیدار کرد

در ادامه آیت‌الله عبدالکریم عابدینی؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در سخنانی اظهار داشت: علامه مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر بصیرتی که خود پیدا کردند، بر بصیرت دیگران هم افزودند.

وی اضافه کرد: هیچ خوف و حزنی در جان بندگان ثابت‌قدم خداوند وجود ندارد و مصداق این امر را در شخصیت آیت‌الله مصباح و دیگر بزرگان پرورش‌یافته در مکتب اسلام مشاهده کردیم.

عابدینی با اشاره به مشترکات شخصیت علامه مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: در قرآن آمده که خداوند مدافع مؤمنان است و البته این خصیصه توسط بندگان برجسته خدا به اجرا درمی‌آید و به این ترتیب است که حاج قاسم به مدافع جمهوری اسلامی و مدافع حرم تبدیل می‌شود که به تعبیر حاج قاسم خود جمهوری اسلامی حرم است.

وی تصریح کرد: علامه مصباح، مدافع مبانی دینی در مقابل تهاجم گسترده جهان عرب بود که با استفاده از رسانه‌ها و همه امکاناتشان بی‌رحمانه به نهاد دین در کشورهای اسلامی و به ویژه ایران حمله کردند.

5555

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه علامه مصباح یزدی به معنای واقعی به حوزه‌های علمیه جهت دادند، گفت: علامه مصباح ، مسیر پیش روی طلبه‌ها را برای آنها مشخص کردند و طلاب ما را به سمت ولایت، انقلاب، زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت سوق دادند.

عابدینی اظهارداشت: علامه مصباح دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان را بیدار کردند و باید نگاه کنید که قبل از اجرای طرح ولایت که ایشان ده‌ها سال پیش شروع کردند، حال و هوای دانشگاه‌ها چگونه بود و امروز چه اتفاقی افتاده است. ضمن اینکه این علامه بزرگ، سطح بصیرت و آگاهی‌ مردم را اعتلا بخشیدند و امروز کمتر کسی پیدا می‌شود که مستقیم یا غیرمستقیم شاگرد علامه مصباح نباشد.

0000

در این مراسم حجت الاسلام محمد محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین و مسئول اجرایی ستاد بزرگداشت دومین سالگرد علامه محمدتقی مصباح یزدی استان، ضمن تشکر از حضور پرشور مردم ولایتمدار از فعالیت های انجام شده برای برگزاری باشکوه این مراسم گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام

 

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز