رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با معاون وزیر امور خارجه دیدار کرد

۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۱۵:۲۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۲۰۸۰۴
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با معاون وزیر امور خارجه دیدار کرد
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین به همراه مسئولان و معاون بین الملل نهاد رهبری با معاون وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به همراه مسئول و معاون بین الملل نهاد رهبری و معاون امور بین‌الملل دانشگاه  با معاون وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

محمدحسن شیخ‌الاسلامی، معاون وزیر امور خارجه و رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در این دیدار اظهارداشت: دانشگاه بین‌ا‌لمللی امام خمینی از دانشگاههای شناخته شده است و به دلیل آن که در دولت دوازدهم و سیزدهم اینجانب نماینده وزیر امور خارجه در هیأت امنای دانشگاه بودم، نسبت به مسائل، مشکلات و ظرفیت های دانشگاه آشنایی لازم را دارم.

photo_2023-01-09_16-19-27

وی بیان کرد: اقداماتی نظیر گسترش مراکز زبان فارسی، تأسیس مراکز جدید آموزش زبان فارسی، جذب علاقه‌مندان به فراگیری زبان فارسی در دستور کار ادارات وزارت امورخارجه قرار دارد و برای برقراری ارتباط لازم آمادگی کامل داریم.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: در دولت گذشته سیاست هایی برای جذب دانشجویان خارجی اتخاذ شد که نتایج خوبی نداشت و چالش‌هایی ایجاد کرد که باعث افت کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها نیز شد که در این دوره این نواقص را برطرف می کنیم.

شیخ‌الاسلامی یادآورشد: معرفی دانشگاه در محیط بین‌المللی از طریق دفاتر نمایندگی و سفارتخانه‌ها در کشورهای دیگر از حوزه های مرتبط با وزارت امورخارجه است که در این زمینه همکاری خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه نشان کرد: وزارت امور خارجه بانک اطلاعاتی جامعی از ایرانیان و نخبگان فعال در دانشگاه‌های دنیا تهیه کرده که اگر این ظرفیت برای جذب دانشجو استفاده شود به نتایج خوبی خواهیم رسید.

در ادامه سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی اظهارداشت: نگاه مسئولان دانشگاه به جذب دانشجویان کیفی است لذا دانشجویانی با معدل‌ بالا را پذیرش می‌کنیم و در تلاشیم زبان فارسی و فرهنگ ایرانی و اسلامی را گسترش دهیم. 

photo_2023-01-09_16-14-49

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین دانشجویان دانشگاه را افرادی از کشورهایی مانند لبنان، سوریه، یمن و عراق و پاکستان تشکیل می دهند و طبق مصوبه مجلس باید ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) غیر ایرانی باشد و برنامه ریزی ما نیز برای تحقق این هدف است.

قاسم زاده بیان کرد: در حال حاضر از مجموع ۸۵۰۰ دانشجوی این دانشگاه تعداد  ۵۰۰ دانشجو خارجی است و از همه مجموعه‌های مرتبط انتظار داریم که در جذب دانشجویان غیرایرانی به ما کمک کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام منصور زارعی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: بگفته رهبر معظم انقلاب« دانشگاه امام آبروی نظام است» و لازم است به اندازه اعتبار و آبروی امام راحل برای این دانشگاه مهم هزینه کرد تا جایگاه دانشگاه ارتقا یابد.

مسئول نهاد رهبری افزود: هدف مهم و اساسی در دوره جدید مدیریتی و دولت انقلابی، تقویت جبهه مقاومت است به شرطی که مجموعه‌های تأثیرگذار دانشگاه نیز یاری شوند.

photo_2023-01-09_16-22-39

محمد مولوی، معاون امور بین الملل دانشگاه نیز تصریح کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) دارای ۷ دانشکده، ۲ پژوهشکده و یک مرکز زبان فارسی است و حدود ۳۱۶ نفر عضو هیئت علمی و ۱۰ درصد استاد تمام و کمتر از ۲۵ درصد استادیار و مابقی دانشیار هستند.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ دانشجو به صورت حضوری و ۱۰۰ زبان آموز نیز به صورت مجازی در این دانشگاه مشغول  تحصیل هستند و اولین و معتبرترین مرکز آموزش زبان فارسی در سراسر کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مستقر شده است.

مولوی یادآورشد: مراکز ایران شناسی متعددی در دنیا وجود دارند که می تواند بستر خوبی برای ارتباط بیشتر ایجاد ‌کند.

وی با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین کنسولی مربوط به دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه امام در حال فعالیت است بیان کرد: نیمی از ظرفیت خوابگاهی دانشگاه در اختیار دانشجویان بین‌المللی است و تنها مرکزی هستیم که مجوز اسکان دانشجویان بین‌الملل را در محیط خوابگاه دریافت کرده ایم.

photo_2023-01-09_16-23-17

مولوی تصریح کرد: در حال حاضر دانشجویان ۱۶ کشور جهان در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین تحصیل می کنند.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز