ارتقا دانشگاه امام در حوزه بین الملل نیازمندحمایت جدی دولت است

۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۱۵:۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۴۲۲۱۰۷
ارتقا دانشگاه امام در حوزه بین الملل نیازمندحمایت جدی دولت است
رئیس مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری گفت: با حمایت دولت از ماموریت های دانشگاه بین المللی می توان به ارتقا جایگاه دانشگاه کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین به همراه محمدی زنجیره معاون توسعه، مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی و قدیری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه با خیاطیان معاون رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری دیدار کرد.

خیاطیان معاون رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریتی جدید دانشگاه بین الملل اظهارداشت: ماموریتی که از ابتدا برای دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تعیین شده ماموریت ویژه ای است که باید عملیاتی شود.

وی بیان کرد: دانشگاهها در واقع اتاق فکر دولت هستند و  این از خواسته های دکتر رئیسی است که به دنبال پیاده سازی آن هستیم و از ظرفیت دانشگاه ها برای تصمیم گیری و تصمیم سازی در دولت استفاده می کنیم.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: دانشگاه ها از ظرفیت قانون جهش دانش بنیان استفاده کنند و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند برای معافیت مالیاتی در دانشگاه ها سرمایه گذاری کنند.

photo_2023-01-12_14-47-24

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت؛ با پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) می توانیم همکاری کرده و از تخصص های دانشگاه در  حل موضوعات و مسائل کشور استفاده کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: در حال راه اندازی میز دولت و دانشگاه هستیم و با اعلام نیازهای خود به دانشگاه ها امیدواریم موضوعات و مسائل را با همکاری استادان و پژوهشگران دانشگاه مرتفع کنیم. 

در ادامه سیدعلی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در یک سال گذشته و تشریح عملکرد دانشگاه در حوزه های مختلف اظهارداشت: دانشگاه بین المللی امام خمینی با داشتن معتبرترین مرکز آموزش زبان فارسی کشور و اولین مرکز آینده پژوهی ظرفیت بسیار خوبی برای جذب دانشجویان غیرایرانی و انجام تحقیقات علمی و مطالعات آینده پژوهانه در اختیار دارد و مرکز استراتژیک ریاست جمهوری در حوزه های آینده پژوهی می تواند از ظرفیت موجود دانشگاه استفاده کند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی تصریح کرد: با همراهی دولت تعداد دانشجویان غیرایرانی دانشگاه افزایش خواهد یافت و سیاست دانشگاه بر جذب دانشجویان غیرایرانی و گسترش فرهنگ و زبان فارسی است.

وی یادآورشد: اعتقاد داریم دانشگاه بین المللی بایستی به یک دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود لذا سیاست گذاری ها بر اساس سند تحول دولت مردمی پیش خواد رفت.

photo_2023-01-12_14-46-49

 قاسم زاده بیان کرد: با توجه به رسالت بین المللی دانشگاه، برای رسیدن دانشگاه به جایگاه اصلی خود نیازمند  حمایت جدی و اجرایی از دانشگاه هستیم تا پیشرفت دانشگاه در حوزه بین الملل محقق شود. 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهارداشت: کمبود اعتبارات دانشگاه متناسب با ماموریت های دانشگاه نیست و با این وضعیت نمی توان همه اهدف پیش بینی شده را محقق کرد.

قاسم زاده بیان کرد: اجرای پروژه های ملی در سطح دانشگاه و استان قزوین و نقش علمی و تحقیقاتی دانشگاه در اجرای این طرحها قابل توجه است.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز