خودکفایی در تولید قطعات نیروگاهی از خروج میلیون ها دلار ارز جلوگیری کرده است

۱۴۰۱/۱۱/۲۳ - ۲۲:۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۴۳۵۹۶۹
خودکفایی در تولید قطعات نیروگاهی از خروج میلیون ها دلار ارز جلوگیری کرده است
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: با خودکفایی در ساخت قطعات نیروگاهی در داخل از خروج میلیونها دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ مدیران صنعت آب و برق استان قزوین روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران مهمترین فعالیتهای دستگاه خود را در دولت سیزدهم تشریح کردند.

در این نشست داراب بیرنوندی رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق و مدیرعامل آبفا، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، موتابها مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، اوجاقی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان، صباغیان مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید رجایی، ضمن ارائه گزارشهایی از فعالیتهای انجام شده به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

صباغیان مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید رجایی قزوین در این نشست گفت: در ساخت قطعات نیروگاهی در داخل به خودکفایی رسیده ایم و قادریم تمام نیازهای خود را برای تعمیرات نیروگاهی در داخل تامین کنیم.

photo_2023-02-12_23-21-59

وی افزود: تاکنون 10 کشور جهان به توانمندی و تکنولوژی طراحی و ساخت قطعات نیروگاهی دست یافته اند که خوشبختانه جمهوری اسلامی نیز به این فنآوری رسیده و از کشورهای فرانسه، روسیه و امارات جلوتر رفته و با این قطع وابستگی سالانه میلیونها دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید رجایی یادآورشد: در دولت سیزدهم 22 واحد نیروگاهی به بهره برداری رسیده از جمله هریس، هنگام، جهرم، شهید باکری، بعثت و مهتاب طریق کرمان که بخشی از نیازها را پاسخ می دهد. 

وی بیان کرد: ساخت یک واحد نیروگاهی در مدت هشت ماه از افتخارات کشور است و بیشترین تولید برق با 348 میلیارد کیلو وات ساعت در طول تاریخ در این نیروگاه انجام شده و نصب 4648 مگاوات در مدت یک سال از اقدامات انجام شده است. 

صباغیان تصریح کرد: برای سال آینده برنامه هایی داریم که احداث نیروگاههای تجدیدپذیر تا 850 مگاوات، ارتقای ظرفیت تولید نیروگاههای حرارتی وبرقآبی به ظرفیت 515 مگاوات، ساخت نیروگاههای حرارتی وابسته به صنایع 1478 مگاوات و نیروگاههای جدید 3026 مگاوات و رفع محدودیت از واحدهایی که مشکلاتی داشتند تا یک هزار مگاوات و واحدهای مقیاس کوچک هم 90 مگاوات در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز