برگزیدگان هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار تجلیل شدند

۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۸:۵۰:۴۶
کد خبر: ۱۴۴۳۳۱۸
برگزیدگان هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار تجلیل شدند
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان کشوری و استانی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قروین؛ آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و ابوالحسن کبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، فرهاد مختاری مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، جمعی از مدیران کشوری و استانی، شاعران بین‌المللی، ملی و استانی و مدعوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

در این مراسم، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مطالبی پیرامون اهمیت برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار بیان کرد.

IMG_20230301_201203_611

در ادامه مراسم، برنامه‌های مختلفی از جمله دکلمه‌خوانی فرزند شهید مدافع حرم الیاس چگینی، نماهنگ، اجرای سرود ابن‌الرضا(ع) و گروه سرود نجم‌الثاقب و قرائت بیانیه هیئت داوران هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار اجرا شد.

گفتنی است هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قالب موضوع‌های «شهدا و ایثارگران»، «مادران و همسران معظم شهدا و بانوان عاشورایی»، «سبک زندگی در مکتب فاطمی»، «شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین»، «شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم»، «فرهنگ شهادت و ایثار، رسالت امروز و افق آینده» و «شهدا و ایثارگران استان قزوین» برای اولین بار در استان قزوین برگزار ‌شده است.

این کنگره ۳ بخش داشته که بخش اصلی شامل شاعران سراسر ایران بزرگ، بخش بین‌الملل شامل شاعران سایر کشور‌ها در زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو و بخش ویژه شامل شاعران خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین بخش‌های قالبی اشعار شامل کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف و ذهن و زبان کودک و نوجوان بوده است.

در مراسم فوق، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان کشوری و استانی با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار تجلیل کردند.

در بخش اصلی سرود، ترانه و تضعیف زهرا سالاری از خراسان رضوی رتبه اول، رضا یزدانی از قم رتبه دوم،  فاطمه بدیعی از اصفهان رتبه سوم را از آن خود کرده و رضا نیکوکار از گیلان و زهرا ساری از سیستان و بلوچستان شایسته تقدیر شدند.

حسین خزایی از کرمانشاه رتبه اول، اسماعیل محمدپور از گیلان رتبه دوم، سیدمحمد بابامیری از قم رتبه سوم و محمدحسین ابوترابی و عباس همتی از قزوین عنوان شایسته تقدیر را در بخش اصلی قالب کلاسیک به دست آوردند.

همچنین در بخش اصلی قالب نو و نیمایی، زینب رحمانی از خوزستان رتبه اول، مجتبی صفدری از گیلان رتبه دوم، زینب بندری از سمنان رتبه سوم را از آن خود کردند و مریم خراسانی مطلق از خراسان رضوی، سارا خلیفه از فارس و زلیخا بنی‌ایمان از فارس شایسته تقدیر شدند.

در بخش اصلی قالب ذهن، زبان کودک و نوجوان، زهرا محدثی‌خراسانی از خراسان رضوی، حسین عبدی از گلستان و طوبی زارع از یزد به ترتیب حائز رتبه‌های نخست تا سوم و رسول شریفی و مهدی مردانی شایسته تقدیر شدند.

همچنین در بخش بین‌المللی، آیات جرادی از لبنان، نادیا الحقانی از لبنان و عماد الکثری غراوی از خوزستان به ترتیب رتبه نخست تا سوم و احمد شهریار از پاکستان عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کردند.

در بخش ویژه علیرضا دهرویه از قم در قالب کلاسیک، ثریا عبدی از اصفهان در قالب نونیمایی و علی سلیمانی از گیلان در قالب سرود، ترانه و تصنیف شایسته تقدیر شدند.

IMG_20230301_194308_185

در بخش شهدای قزوین نیز اسماعیل سکاک و محمدحسین ابوترابی برگزیده شدند.

همچنین در مراسم فوق، خانواده شهید شاعر حسین برزگرگنجی، شاعر رقیه آقایی مادر شهید زکریا شیری و شاعر یداله هاشمی پدر شهید نبی‌الله هاشمی تجلیل شدند.

در ادامه این مراسم، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اهدای تندیس و لوح سپاس از زحمات استاندار قزوین در حمایت از برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار تجلیل کرد.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز