سند دار شدن ۷۰ درصد خانه های روستایی/ تعمیر ۱۱ هزار واحد تخریبی در خوی

۱۴۰۱/۱۲/۱۲ - ۲۳:۵۹:۱۷
کد خبر: ۱۴۴۳۹۴۴
سند دار شدن ۷۰ درصد خانه های روستایی/ تعمیر ۱۱ هزار واحد تخریبی در خوی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون 3 میلیون و 800 هزار واحد مسکونی روستایی معادل 70 درصد خانه ها سند دار شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ اکبر نیکزاد در سفر به قزوین ضمن معرفی مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از عملکرد این بنیاد در استان ابراز رضایت کرد.

اکبر نیکزاد در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص مهمترین برنامه های بنیاد مسکن اظهارداشت:در کشورمان 40 هزار روستای بالای بیست خانوار داریم که همه آنها دارای طرح هادی مصوب هستند.

photo_2023-03-04_00-05-16

وی افزود: افق طرح هادی 10 ساله است و باید هر سال 10 درصد روستاها را بازنگری کنیم تا به روز شوند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآورشد: سالانه بایستی طرح هادی در 4000 روستا را بازنگری کنیم که در این راستا در سال گذشته طرح هادی 4500 روستای کشور بازنگری شد.

نیکزاد تصریح کرد: امسال هم در برنامه پیش بینی شده تا طرح هادی را در 4000 روستا بازنگری کنیم تا مسائل روستا به روز بررسی شود و بتوانیم مشکل روستاییان از جمله تامین زمین برای جوانان روستایی که ازدواج می کنند را برطرف کنیم.

N83186939-72807212

ساخت سالانه 400 هزار مسکن شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن توسط دولت گفت: با تعهد دولت سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود که 200 هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن در روستاها و 200 هزار واحد نیز در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر احداث خواهد شد. 

مسکن+روستایی

نیکزاد اضافه کرد: در حال حاضر 220 هزار واحد توسط بنیاد مسکن در دست ساخت است و بیشتر تعهد خود را انجام داده ایم.

وی اظهارداشت: در بخش مسکن شهری نیز از تعهد  200 هزار واحدی که باید بسازیم تعداد  102 هزار واحد در شهرهای مختلف کشور و 11 هزار و 200 واحد در بافت فرسوده تهران در حال احداث است که در ماههای آینده شتاب می گیرد.

نیکزاد گفت: در مدت چهار سال آینده بایستی سالانه 400 هزار واحد و در مجموع یک میلیون و 600 هزار واحد توسط بنیاد مسکن ساخته شود که با جدیت این ماموریت انجام می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآورشد: طرح نهضت ملی و قانون جهش مسکن چون قانون جدیدی بود ابتدا دست اندازهایی داشت اما امروز مشکلات برطرف شده و بنیاد مسکن با تمام توان وارد میدان شده و به تعهدات خود عمل می کنیم تا دغدغه مردم رفع شود.

4230816

70 درصد خانه های روستایی سند دار شده اند

وی سند دار کردن خانه های روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر را از دیگر ماموریت های بنیاد مسکن ذکر کرد و اظهار داشت: در این راستا تاکنون 3 میلیون و 800 هزار فقره سند با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شده و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تاکنون 70 درصد خانه های روستایی در کشور سند دار شده اند و در تلاشیم بتوانیم واحدهای بدون سند باقیمانده در روستاها و شهرها را نیز تحت پوشش قرار داده و سند دار کنیم.

وی یادآورشد: صدور سند موجب تثبیت مالکیت برای شهروندان و روستاییان می شود و امکان دریافت تسهیلات برای ساکنان روستایی را نیز مهیا می کند.

156674583

سند دار شدن خانه های روستایی تا 5 سال آینده

نیکزاد تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده و اقدامات شبانه روزی تلاش می کنیم تا در 5 سال آینده همه خانه های روستایی و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر دارای سند رسمی شوند.

تعمیر 11 هزار و 100 واحد تخریب شده در خوی 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اقدامات انجام شده در منطقه زلزله زده خوی نیز گفت: در شهرستان  خوی 2120 واحد احداثی داریم که 1560 واحد در روستاها و 560 واحد در شهرها باید تخریب و نوسازی شود.

9146480_637

وی اضافه کرد: 11 هزار و 100 واحد در خوی در ردیف واحدهای تعمیری است که با جدیت این کار صورت می گیرد.

این مسئول بیان کرد: پس از وقوع زلزله تعداد 157 دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن از استان های آذربایجان غربی و سه ستاد معین از استانهای اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی در محل مستقر شده و در حال آوار برداری هستند.

وی گفت: تاکنون آواربرداری یک هزار واحد تخریبی در خوی انجام شده و تا 15 روز آینده عملیات آوار برداری واحدهای روستایی به پایان می رسد.

نیکزاد اظهارداشت: با اهدای سیمان و میلگرد واحدها از سوی بنیاد مسکن، اسکلت پیچ و مهره به محل حمل شده و  بانک پاسارگاد درب و پنجره های داخلی و بیرونی و کاشی و سرامیک را اهدا و تامین کرده و پالایشگاه تبریز نیز متعهد شده ایزوگام سقف خانه ها را بر عهده بگیرد که با این کار روند تعمیر و بازسازی ها تسریع می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون بازدید از 30 هزار واحد آسیب دیده در شهر خوی توسط مهندسان و ناظران به پایان رسیده و  دستور لازم صادر شده تا مردم در واحدهایی که استحکام لازم را دارند و نیازی به تعمیر نیست مستقر شوند.

345

نیکزاد بیان کرد: برای 11 هزار واحد دستور کار صادر شده و تعمیرات 5 هزار واحد نیز آغاز شده و تا پایان سال کار واحدهای تعمیری در شهر خوی تکمیل شده و مردم در آنها مستقر خواهند شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه اظهارداشت: عملیات واحدهای احداثی توسط ستادهای معین شروع شده و تا پایان خرداد ماه تعداد 1210 واحد احداثی به پایان خواهد رسید.

گفتگو: محمدرضا جباری

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز