پویش «نه به چهارشنبه سوری پرخطر» در قزوین

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۲:۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۴۴۷۳۲۲
پویش «نه به چهارشنبه سوری پرخطر» در قزوین
رئیس سازمان آتش‌نشانی قزوین گفت: با پیوستن به پویش «نه به چهارشنبه سوری پرخطر» از حوادث پرخطر در روزهای پایانی سال جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ قدیر موسی خانی با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال ضمن هشدار به خانواده ها برای مراقبت بر رفتار فرزندان خود اظهارداشت: در شب چهارشنبه ‌سوری سال گذشته بر اثر انفجار مواد محترقه تعداد ۱۱۲ نفر در شهر قزوین مصدوم شدند که ۹۶ نفر مرد و ۱۶ نفر زن بودند و ۷۵ نفر از مصدومان زیر ۲۰ سال سن داشتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از آمادگی کامل نیروهای آتش‌نشانی برای جلوگیری از خطرات احتمالی در چهارشنبه آخر سال خبر داد و تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی همکاران ما در شب چهارشنبه آخرسال است.

وی بیان کرد: امسال در استان قزوین تاکنون پنج نفر براثر استفاده از مواد محترقه غیرمجاز و رفتارهای پرخطر دچار مصدومیت و سوختگی شدند.

3254170

سال گذشته 112 قزوینی در حوادث چهارشنبه سوری آسیب دیدند

موسی‌خانی با بیان اینکه سال گذشته درسراسر کشور دو هزار و ۳۸ نفر در شب چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند که از این تعداد 17 نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی هم قطع عضو شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی قزوین افزود: در سال گذشته سه مورد قطع عضو داشتیم 15 فقره آتش‌سوزی در استان قزوین رخ داد و دانش‌آموزان بیشترین مصدومان چهارشنبه سوری بودند.

موسی‌خانی یادآورشد: امسال چند تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال در آماده‌ باش خواهند بود و با استفاده از تجهیزات و امکانات کامل با توجه به پایش و بررسی محل‌های پر خطر در نقاط مختلف شهر قزوین مستقر خواهند شد تا در صورت وقوع حادثه، در کمترین زمان ممکن به کمک شهروندان آسیب دیده بشتابند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی قزوین با اشاره به اقدامات فرهنگی و آموزشی سازمان آتش‌نشانی قزوین بیان کرد: با اقدامات فرهنگی متنوعی همچون توزیع و نصب پوستر‌ و بنرهای هشدار دهنده مرتبط با شب چهارشنبه سوری،اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، ساخت کلیپ‌های آموزشی، استفاده از فضاهای اینترنت و فضای مجازی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان در راستای آگاه‌سازی و کاهش حوادث و رفتارهای پرخطر صورت گرفته است.

44442

موسی‌خانی با اشاره به نقش والدین در کاهش حوادث و رفتارهای پرخطر فرزندان گفت: از والدین درخواست می کنیم در  روزهای پایان سال مراقبت بیشتری نسبت به رفتار فرزندان خود داشته باشند و آنها را از خطرات استفاده از مواد آتش‌زا آگاه کنند تا شادی این روزها به عزا تبدیل نشود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی قزوین یادآورشد: در سال‌های اخیر تعدادی از افراد سودجو با فروش مواد محترقه غیراستاندارد و پرخطر به دنبال سود بیشتر برای خود بوده و سلامت شهروندان را به خطر اندخته اند که به خانواده‌ها هشدار می ئهیم

به مواد محترقه استاندارد موجود در بازار هم اعتماد نکنند و به هیچ عنوان اجازه ندهند فرزندان خردسال و نوجوان آنها از این مواد خطرناک استفاده کنند.

موسی‌خانی اظهارداشت: تمام نیروهای امدادی، اورژانس، هلال‌احمر، نیروی انتظامی و آتش نشانی برای مراقبت از جان و مال شهروندان در آماده باش هستند و برای حفظ جان و امنیت شهروندان در خدمت هستند.

123

برگزاری پویش «نه به چهارشنبه سوری پرخطر» 

وی از برگزاری پویش «نه به چهارشنبه سوری پرخطر» خبر داد و افزود: در اجرای این پویش تفاهم‌نامه‌ای با اداره آموزش و پرورش استان امضا شده و خطر استفاده از موادمحترقه و رفتارهای پرخطر را به دانش‌آموزان آموزش می دهیم و از آنها می خواهیم به این پویش بپیوندند و جلسات متعددی هم در اداراتی که درخواست کلاس های آموزشی داشته‌اند برگزار کرده ایم.

موسی‌خانی گفت: از همه شهروندان انتظار داریم با پیوستن به پویش «نه به چهارشنبه سوری پرخطر» و رعایت مسائل ایمنی خاطره خوشی در این روز‌های پایانی سال برای خود و خانواده هایشان رقم بزنند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز