تخریب ۱۱۹۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۰۹:۲۹:۵۴
کد خبر: ۱۴۴۷۴۳۳
تخریب ۱۱۹۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۱۹۶ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی این استان ازابتدای سال جاری تاکنون در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی یا اجرای احکام قضایی قطعیت یافته تخریب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی رحماندوست در این باره اظهار کرد: با تخریب و قلع و قمع این بناهای غیرمجاز احداث شده ۱۵/۳ هکتار از اراضی کشاورزی این استان یه حالت اول بازگشته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: این میزان بنای تخریب شده شامل بنا، فنس‌کشی، دیوارکشی و محوطه‌سازی و... است.

وی افزود: تعداد موارد شناسایی شده تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان ۱۸۳۴ مورد و به مساحت ۷۵ هکتار است که از این تعداد ۱۱۹۶ مورد تخریب و مابقی بعد از طی اقدامات قانونی تعیین تکلیف می‌شوند.

رحماندوست یادآور شد: از این میزان بنای تخریب شده ۵۹۲ مورد در شهرستان قزوین، ۲۱۴ مورد بوئین زهرا ، ۱۶۲ مورد تاکستان، ۱۲۳ مورد آبیک ، ۶۵ مورد البرز و ۴۱ مورد مربوط به شهرستان آوج است.

وی اضافه کرد: طی همین بازه زمانی ۷۳۱ فقره پرونده قضایی تشکیل و همچنین ۸۲۶ مورد رأی قطعی قلع و قمع صادر شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس قانون هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نیاز به مجوز دارد و هرگونه خرد کردن اراضی، ساخت اتاق یا اتاقک، ریختن مصالح ساختمانی و فنس کشی و دیوارکشی از جمله مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز است که با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رحماندوست افزود: زمین های کشاورزی ما محدود است و بایستی در راستای حفظ امنیت غذایی جامعه از هر گونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در این زمینها جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره در صورت مشاهده حین ساخت و ساز غیرمجاز مطابق با قانون، بناهای ایجاد شده را تخریب و در صورت شناسایی بناهای احداث شده نیز برای قلع و قمع به مراجع قضایی اعلام می شود تا پس از طی کردن مراحل قانونی تخریب شوند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز