کالاهای اساسی و میوه شب عید در بازارچه های محلی و میادین اصلی شهر قزوین توزیع می شود

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۳:۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۴۴۷۶۲۱
کالاهای اساسی و میوه شب عید در بازارچه های محلی و میادین اصلی شهر قزوین توزیع می شود
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای توزیع کالاهای اساسی و.میوه شب عید 10 بازارچه و 11 نقطه در شهر پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ جلسه کارگروه تنظیم بازار به ریاست اعلایی استاندار و با حضور علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، افضلی رئیس سازمان صمت قزوین، کاظمی فرماندار قزوین، زین آبادی مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری، عطایی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان، رنجبر رئیس بسیج اصناف قزوین، اتاق اصناف و مدیران دستگاههای اجرایی عضو کارگروه در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

محمد حسین عطایی در این جلسه اظهارداشت: برای تنظیم بازار و دسترسی آسان مردم به کالاهای اساسی در ایام شب عید با کمک سایر دستگاهها مانند شهرداری شش بازارچه و چهار روز بازار فعل شده و یک بازارچه جدید در حال احداث است که می تواند خدمت رسانی تسهیل کند.

photo_2023-03-12_14-16-38

وی بیان کرد: همچنین  ۱۱ نقطه شهربرای توزیع میوه توسط شهرداری آماده شده که چند مورد در بلوار نخبگان و میدان مادر پیش بینی شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: درخواست ۵۰۰ تن گوشت قرمز منجمد برای بازار قزوین ارائه کرده ایم و  هم‌اکنون مجوز توزیع ۵۰ تن گوشت قرمز منجمد در استان صادر شده و درحال توزیع آن در شهرستان های استان هستیم.

وی اضافه کرد: تقریبا در تمامی استان‌های کشور استقبال از خرید گوشت قرمز منجمد بالا بوده و در روزهای پایانی سال این استقبال بیشتر می شود.

عطایی همچنین به توزیع گوشت گوساله با قیمت مناسب بین قصابان استان قزوین اشاره کرد و گفت: با هدف تعادل بخشی در قیمت گوشت گرم قرمز تاکنون ۹ تن گوشت گوساله با قیمت مناسب بین قصابی‌ها توزیع شده و این روند ادامه دارد. 

این مسئول در خصوص توزیع گوشت مرغ نیز گفت: میانگین مصرف روزانه گوشت مرغ در استان قزوین ۸۰ تا ۹۰ تن است و در اسفند ماه امسال بیش از ۱۱۸ تن گوشت مرغ به بازار عرضه شد. 

photo_2023-03-12_14-16-32

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی افزود: بازار تخم مرغ در بازار مطلوب است و مصرف روزانه این کالا در استان قزوین ۴۰ تا ۵۰ تن است درحالی که روزانه ۲۷۰ تن تخم مرغ در استان تولید شده و مابقی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود. 

عطایی خاطرنشان کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی و سازمان جهاد کشاورزی برپاست و بخش قابل توجهی از نیاز شهروندان را تامین کرده است.

وی یادآور شد: در زمینه تشدید نظارت ‌ها با وجود مصوبات قبلی چندان کمکی از سوی دستگاه‌ها نداشتیم و با حداقل امکانات درحال انجام گشت زنی هستیم و انتظار داریم همکاری بیشتری در تامین خودرو و نیروی انسانی از سوی دستگاهها صورت گیرد. 

عطایی گفت: توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند ماه و تامین گندم با کیفیت برای کارخانجات تولید آرد از دیگر اقدامات در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام

نظر شما