شهرستان آوج می تواند به مقصد گردشگری تبدیل شود

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۰۸:۰۷:۰۹
کد خبر: ۱۴۵۱۱۰۹
شهرستان آوج می تواند به مقصد گردشگری تبدیل شود
فرماندار شهرستان آوج گفت: با وجود ظرفیت های تاریخی، طبیعی و گردشگری این شهرستان می تواند به یکی از مقاصد گردشگری ملی تبدیل شود.

وحید زرگر در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهرستان آوج اظهارداشت: شهرستان آوج  دارای ظرفیت های بسیار خوبی در بخش تاریخی است که برج های دوقلوی خرقان، کاروانسرای شاه عباسی و \ل معلق می تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد اما متاسفانه تاکنون این ظرفیت ها کمتر در سطح ملی و حتی استان قزوین معرفی شده اند.

وی افزود: همچنین شهرهای آوج و آبگرم از ظرفیت و چشم انداز طبیعی بکری برخودارند که در صورت توجه و بهره برداری مناسب از آنها می توان زمینه جذب سرمایه گذاران متعددی را برای بهره برداری بهینه از آنها مهیا کرد.

photo_2023-03-20_08-42-23

فرماندار شهرستان آوج گفت: با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و شکوفایی ظرفیت های تاریخی و طبیعی می توان موتور توسعه اقتصادی شهرستان را با شتاب بیشتری به حرکت درآورد.

این مسئول یادآورشد: در سال های گذشته  بخشی از ظرفیت های شهرستان با تامین زیرساخت ها از جمله پل معلق شهر آوج در دره معروف به «شاه» در مسیر شکوفایی قرار گرفته که این روند بیاستی با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

زرگر تاکید کرد : «شاه دره» یکی از صدها ظرفیت طبیعی و گردشگری شهرستان آوج است که می توان با سرمایه گذاری از این ظرفیت ها به درستی و در جهت توسعه و رونق اقتصادی شهرستان و حتی استان استفاده کرد.

ابگرم

فرماندار آوج در ادامه با اشاره به وجود چشمه های آب گرم معدنی در شهر آبگرم که به عنوان سرعین استان قزوین معروف است گفت: چشمه های جوشان شهر آبگرم ظرفیت بالقوه ای است که اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد و زیر ساخت های لازم فراهم شود می تواند موتور محرک توسعه شهر آبگرم و شهرستان باشد.

وی تقویت و توسعه ظرفیت های گردشگری و معرفی جاذبه های گردشگری و.تاریخی شهرستان آوج را یکی از رویکردها و الویت های مدیریت جدید شهرستان برشمرد و اظهارداشت: واقعیت این است که به دلیل برخی از ناهماهنگی ها و بدعهدی ها، ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهرستان دچار آسیب شده لذا در دوره جدید بنا داریم با استفاده از نظر دقیق کارشناسی و توانمندی های شهرستان طرح جامع و عملیاتی را برای شکوفایی ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهرستان تدوین و بر اساس زمان بندی مشخص با حمایت مدیریت ارشد استان بویژه استاندار محترم آنها را عملیاتی کنیم.

خرقان 1

زرگر در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز یادآورشد: ایام ‌نوروز فرصتی است تا بتوانیم با معرفی جاذبه های طبیعی، بومی، فرهنگی و تاریخی شهرستان در جهت توسعه گردشگری و شکوفایی اقتصاد محلی گام برداریم.

وی ضمن تاکید بر آمادگی شبانه روزی دستگاههای عضو ستاد و خدمات رسان به مسافران نوروزی افزود: فضای عمومی شهرها و روستاها باید مناسب با ایام نوروز و ایام پر خیر برکت ماه مبارک رمضان آماده شود. 

پل معلق

فرماندار شهرستان آوج با اشاره به راه اندازی  بازارچه نوروزی در کاروانسرای شاه عباسی شهر آوج گفت: در این نمایشگاه بخشی از ظرفیت های شهرستان و همچنین آثار هنرمندان شهرستان در معرض دید گردشگران قرار گرفته است.

photo_2023-03-20_08-42-04

زرگر بیان کرد: با توجه به هماهنگی به عمل آمده و بسیج تمام ظرفیت ها، شهرستان آوج آماده استقبال و میزبانی شایسته از گردشگران و مسافران نوروزی در همه شهرها و روستاهای شهرستان آوج است.

وی اظهارامیدواری کرد با انتخاب مناطق گردشگری این شهرستان از سوی مسافران نوروزی ایام خوشی برای میهمانان رقم خورده و لحظات ماندگاری در این شهرستان برای گردشگران مهیا شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز