همیاران و گروههای جهادی در استان قزوین به کمک پلیس راه آمدند

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۱:۴۳
کد خبر: ۱۴۵۱۲۱۳
همیاران  و گروههای جهادی در استان قزوین به کمک پلیس راه آمدند
در راستای بسیج امکانات برای کاهش سوانح جاده ای رزمایش گروههای جهادی همیار پلیس برای استقرار در نقاط حادثه خیز جاده ای استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ مراسم آغاز فعالیت همیاران جهادی پلیس و راهداری روز دوشنبه و در آخرین روز سال 1401 با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، مهدی رجحانی معاون عمرانی، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، عباس کاظمی فرماندار قزوین، سرهنگ تقی پور جانشین پلیس راه، احمد خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین وجمعی از جهادگران و همیاران پلیس در محل نمایشگاههای بین المللی قزوین برگزار شد.

photo_2023-03-20_11-06-41

با اجرای این طرح 150 نفر از نیروهای جهادی، پلیس راه، هلال احمر و راهداری با استقرار ر 75 نقطه حادثه خیز و دادن هشدارهای لازم برای کاهش سوانح اقدام می کنند.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در مراسم آغاز این رزمایش به خبرنگاران گفت: استفاده از نیروهای جهادی برای کاهش سوانح جاده ای یکی از ابتکارات استان قزوین بود که سال گذشته از ظرفیت افرادی که با نگاه مسئولیت های اجتماعی در قالب گروههای جهادی شکل گرفته بودند استفاده کردیم و این افراد در جاده های استان بویژه نقاط حادثه خیز مستقر شدند و با علائم مشخص به نیروهای پلیس راه و سایر نیروهای امدادی کمک کردند.

photo_2023-03-20_11-06-31

وی افزود: این ابتکار در سال گذشته بسیار موفق بود و نتیجه داد و همیاران پلیس با تذکر به رانندگان و هشدارهای پلیسی و ثبت تخلفات کمک کردند تا سوانح کاهش یابد و پاسخگوی مسافران هم بودند.

اعلایی بیان کرد: سال گذشته با این ابتکار که در استان قزوین صورت گرفت توانستیم رتبه اول کاهش سوانح جاده ای در کشور را کسب کنیم در حالی که بیشترین تردد را داشتیم و شاهد افزایش سفرها نیزبودیم.

photo_2023-03-20_11-07-03

استاندار قزوین یادآورشد: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تردد در جاده های استان هستیم و در همین روزها شاهد ثبت تردد بیشتری بودیم لذا اعتقاد داریم حضور گروههای جهادی منشا اثر خواهد بود تا رانندگان به مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی بیشتر توجه کنند و حوادث کمتر شود.

اعلایی بیان کرد: امسال بر روی یک موضوع دیگر تمرکز کرده ایم که این هم ابتکار جدیدی است و آن هم جریمه رانندگانی است که فاصله طولی با خودروی جلویی را رعایت نمی کنند زیرا درصد قابل توجهی از حوادث ناشی از بی توجهی به این عامل است.

استاندار قزوین تصریح کرد: یکی از اصلی ترین سوانح جاده های که از سرعت غیر مجاز هم تعداد بیشتری را شامل می شود بی توجهی به رعایت فاصله طولی است لذا امسال همه رانندگانی که وارد حوزه استحفاظی استان قزوین می شوند با پیامک به آنها اعلام می شود که تخلف در این مورد جریمه دارد و با آن برخورد می شود.

photo_2023-03-20_11-06-56

وی افزود: بنرهای اطلاع رسانی در مبادی ورودی و خروجی استان نصب شده تا رانندگان مطلع باشند در این استان رعایت نکردن فاصله طولی از خودروی جلویی با جدیت کنترل و رصد می شود و برای رانندگان متخلف اعمال قانون خواهد شد تا بدین وسیله بتوانیم سفرهای ایمنی را در محورهای مواصلاتی استان رقم بزنیم.

photo_2023-03-20_11-06-49

اعلایی اظهارامیدواری کرد با همکاری رانندگان و حضور مستمر نیروهای امدادی در جاده ها شاهد سفرهایی ایمن و توام با آرامش و ناشط و بدون حادثه برای همه مسافران نوروزی باشیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز