دادستانی قزوین با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان برخورد می کند

۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۱:۲۵:۵۱
کد خبر: ۱۴۵۲۰۱۲
دادستانی قزوین با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان برخورد می کند
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با هرگونه تظاهر به روزه‌ خواری و حرمت‌ شکنی در ماه مبارک رمضان برخورد جدی می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ حسین رجبی دادستان قزوین با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان در خصوص رعایت شئونات اسلامی در این ایام نکاتی را یادآورشد.

رجبی اظهارداشت: از امروز پنجشنبه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان بایستی در فضاهای عمومی شاهد رعایت شئونات اسلامی باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: با هرگونه تظاهر به روزه‌ خواری و حرمت‌ شکنی در ماه مبارک رمضان برخورد می شود.

رجبی بیان کرد: فریضه روزه یکی از واجبات دین اسلام بوده و طبق شرع مقدس روزه خواری حرام و ممنوع است لذا بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی برای کسانی که در انظار و اماکن عمومی روزه خواری و تظاهر به عمل حرام کنند مجازاتی در نظر گرفته شده که اعمال می شود.

وی بیان کرد: طبق قانون، مجازاتی از قبیل حبس و شلاق در انتظار افرادی است که نسبت به حفظ شعائر دینی و حرمت ماه مبارک رمضان کوتاهی کنند.

رجبی اضافه کرد: علاوه بر مجازات های تعیین شده در قانون، در راستای اصلاح فرد، مجازات تکمیلی بنا به تشخیص دادگاه با رویکرد فرهنگی در قالب تحقیق و مطالعه در خصوص ماه مبارک رمضان نیز تعیین شده و متخلفان نیز ضمن معرفی به مراکز فرهنگی، موظفند در زمان تعیین شده نتایج مطالعه و تحقیقات خود را به دادستانی اعلام کنند.

دادستان قزوین در خصوص فعالیت مراکز و رستوران ها نیز اظهارداشت: طبق قانون و بر اساس تصمیماتی که توسط نهاد های متولی اتخاذ شده فقط رستوران و مراکز گردشگری بین راهی مجاز به ارائه خدمات به مسافران هستند و با واحدهای صنفی که خارج از چارچوب قانون نسبت به ارائه خدمات در ماه مبارک رمضان اقدام کنند برخورد خواهد شد.

رجبی افزود: واحد های حقوقی متخلف علاوه بر تحمل مجازات قانونی و تشکیل پرونده، موظف به نصب بنر عذرخواهی از عموم مردم در محل کار خود خواهند شد.

این مسئول قضایی گفت: از افرادی که به هر دلیل قادر به ادای فریضه روزه نمی شوند انتظار داریم به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و احترام به روزه داران، از تظاهر به روزه خواری در ملاء عام، خودداری کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز