هیئت فوتبال قزوین سال موفق و خوبی را پشت سرگذاشت/آماده لیگ برتر می شویم

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۲:۲۵:۵۸
کد خبر: ۱۴۵۲۵۷۳
هیئت فوتبال قزوین سال موفق و خوبی را پشت سرگذاشت/آماده لیگ برتر می شویم
دبیر هیئت فوتبال قزوین گفت: سال 1401 با درخشش ورزشکاران استان و تیم های فوتبال و فوتسال موفقیت آمیز و درخشان بود و امسال نیز باحضور در لیگ برتر خواهیم درخشید.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ پیام زاج فروش دبیر هیئت فوتبال قزوین با تشریح مهمترین دستاوردهای هیئت در یک سال گذشته اظهارداشت: سال 1401 روزهای خوبی برای فوتبال استان رقم خورد و موفقیت های ارزشمندی کسب شد که راضی کننده بود.

وی افزود: در فوتسال و  رده نونهالان تیم مقاومت قزوین به لیگ مناطق کشور راه یافت و در ادامه قهرمان لیگ دسته اول شد و دیگر نماینده استان «باتیس» سهمیه خود را حفظ نمود ،در رده نوجوانان تیم های «وارسته» و «باتیس البرز» حضور داشتند  و تیم وارسته نایب قهرمان شد و به لیگ برتر نوجوانان راه یافت و «باتیس» مجددا سهمیه خود را حفظ کرد و در فوتسال در رده جوانان  میزبان مرحله نهایی لیگ دسته اول بودیم که تیم «شهروند» و «وارسته» حضور داشتند که «شهروند» نائب قهرمان شد و جواز لیگ برتر را گرفت و دیگر نماینده استان «وارسته» نیز با پیگیری رئیس هیئت فوتبال و مصوبه هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال راهی لیگ برتر می شود. 

کراپ الوند

وی بیان کرد: در لیگ دسته دوم  فوتسال کشور برای اولین بار چهار تیم وارسته ، کیان تات ، شهروند و علم و ادب البرز از استان قزوین حضور دارند که مرحله رفت مسابقات خود را برگزار کردند و منتظر دور برگشت آن هستند و سرآمد فوتسال استان  کراپ الوند بود که برای دومین بار توانست مقام سوم لیگ برتر فوتسال کشور را کسب کند.

دبیر هیئت فوتبال قزوین یادآورشد: در فوتسال طرح استعدادیابی را در رده جوانان اجرا کردیم و تیم منتخب به المپیاد کیش کاپ راه یافت و حسین افشاری به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد.

photo_2023-03-25_12-57-15

وی گفت: در فوتبال در لیگ برتر برگسالان استان 10 تیم شرکت کردند و 45 بازی انجام شد و غفاری تاکستان و طلایه داران بویین زهرا و فجر قزوین اول تا سوم شدند.

زاج فروش اضافه کرد: لیگ دسته اول بزرگسالان استان با 7 تیم ادامه یافت و کشاورز آبیک اول شد و کیان سپاهان دوم و شهید علیجانی در رده سوم قرار گرفت و دو تیم کشاورز و کیان سپاهان توانستند جواز لیگ برتر فوتبال استان  را کسب کنند.

وی بیان کرد: لیگ نونهالان با حضور 14 تیم برگزار شد و تیم اکسین تاکستان اول شد، غفاری تاکستان دوم و ستاره شهر قزوین و بهاران محمدیه بصورت مشترک سوم شدند.

دبیر هیئت فوتبال قزوین اظهارداشت: لیگ جوانان استان با 12 تیم برگزار شد و تیم های برتر هر گروه صعود کردند و تیم کاسپین مهر قزوین اول شد، اتحاد قزوین در رده دوم و کیان سپاهان قزوین سوم شد.

وی گفت: لیگ امید استان نیز با شرکت 5 تیم برگزار شد وتیم های اتحاد، غفاری تاکستان و فجر قزوین اول تا سوم شدند.

غفاری تاکستان

زاج فروش در ادامه اظهارداشت: همچنین در لیگ برتر جوانان و لیگ 18 سال تیم های غفاری تاکستان و در مرحله نهایی جوانان تیم اتحاد و در مرحله دوم تیم 18 سال تیم پردیس را داشتیم که صعود کردند و میزبان مرحله اول نوجوانان کشور بودیم که تیم آراد تاکستان و پیام قزوین حضور داشتند و دو نماینده در مرحله نهایی مسابقات نوجوانان کشور یعنی تیم های اتحاد قزوین و پردیس تاکستان شرکت کردند. 

وی بیان کرد: صعود تیم امید شمس آذر قزوین به فینال مسابقات لیگ دسته اول امیدهای کشور و قهرمانی آنها موجب کسب جواز لیگ برتر امیدهای کشور شد و تیم «سامیت نو » قزوین در مرحله اول لیگ دسته سوم کشور سهمیه خود را حفظ کرد و در لیگ باقی ماند.

دبیر هیئت فوتبال قزوین یادآورشد: سرآمد همه موفقیتها قهرمانی نیم فصل تیم فوتبال شمس آذر قزوین است که درحال حاضر با فاصله ۱۱ امتیازی آماده صعودبه لیگ برتر شده و در مجموع رشد 60 تا 70 درصدی تیم های استان در لیگ های کشور یک موفقیت ارزشمند است.

شمس آذر

زاج فروش اظهارداشت:بیش از 100 مسابقه در لیگ را میزبانی کردیم و رکوردزنی در برگزاری مسابقات و میزبانی مستقیم و غیر مستقیم 7 تورنمنت از دیگر دستاوردهای هیئت فوتبال در سال گذشته است.

وی گفت:دربخش بانوان نیز اتفاقات خوبی رخ داد و طاهره کشمیرانی نائب رئیس هیئت فوتبال استان به عنوان سرپرست تیم ملی زیر 20 سال فوتبال ایران انتخاب و در دو تورنمنت اردن و بنگلادش به همراه این تیم حضور داشت.

زاج فروش افزود: همچنین میزبان دور رفت و برگشت مسابقات فوتسال دسته اول بانوان بودیم که تیم گلبرگ ( بیلیش) تاکستان به دور بعد صعود کرد.

دبیر هیئت فوتبال قزوین بیان کرد: همچنین میزبان مرحله اول لیگ مناطق کشور در رده بزرگسالان در رشته فوتسال بانوان بودیم وتیم استقلال بیدستان بعنوان نماینده استان شرکت کرد و توانست صعود کند.

فوتسال زنان

زاج فروش اظهارداشت: خانم مریم قنبری به عنوان مسئول برگزاری و بهناز آبک به عنوان داور در اردوی مشترک تیم ملی فوتسال بانوان در تهران شرکت کردند.

وی گفت: در بخش آموزشی امسال دو دوره مربیگری درجه D  آسیا در تیر ودی ماه به مدرسی احسان میرزاده و دوره مربیگری درجه A  آسیا در تابستان برای دومین بار با مدرسی اردشیر پور نعمت و مسعود میرزاده برگزار شد.

این مسئول ورزشی یادآورشد: همچنین مربیگری درجه B آسیا در تابستان سال گذشته در قزوین برگزار شد و مسعود میرزاده و نیما ماجدی   از مدرسان آن بودند.

وی اظهارداشت: دوره مربیگری دوازه بانی فوتسال سطح یک  آسیا با مدرسی امیر فراش و دوره داوری درجه 3 فوتسال با مدرسی محمود نصیرلو و دوره داوری درجه 3 فوتبال در شهرستان بویین زهرا با تدریس محمد دوستی  از دیگر دوره های آموزشی هیئت در سال قبل بود.

photo_2023-03-25_12-57-29

درخشش ورزشکاران استان قزوین

زاج فروش با اشاره به درخشش ورزشکاران استان در عرصه های مختلف فوتبال و فوتسال نیز گفت: درخشش علیرضا جهانبخش با تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر، سعید مومنی دروازه بان استان در تیم ملی فوتسال و کسب نائب قهرمانی در رقابت های ملت های آسیا، قهرمانی در تورنمنت تایلند و انتخاب بعنوان برترین دروازبان  فوتسال  لیگ برتر از دیگر موفقیت های استان است.

این مسئول ورزشی بیان کرد: همچنین درخشش ورزشکار فوتسال خانم فاطمه اعتدادی در قهرمانی کافا و آمنه محمودی مربی به همراه تیم پیکان و کسب عنوان قهرمانی در لیگ فوتسال بانوان از دیگر موفقیت های ورزشکاران استان است.

فاطمه اعتدادی

وی اضافه کرد: حضور علیرضا رضایی بعنوان دروازه بان تیم استقلال و کسب قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور ، حضور مرتضی عزتی و مهدی  رستمی ها فوتسالیست های استان در تیم مس سونگون وکسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتسال کشور، حضور مریم دینی با تیم ملی 17 سال ایران و  کسب نائب قهرمانی کافا، محمد امین مهرعلیان کاپیتان تیم ملی نونهالان و شرکت خانم بهناز طاهرخانی در تیم ملی بزرگسالان و قهرمانی لیگ برتر فوتبال بانوان بهمراه خاتون بم از دیگر افتخارات ورزشکاران قزوینی بود. 

زاج فروش اظهارداشت: مجتبی فخریان به همراه تیم جوانان ایران به نائب قهرمانی کافا رسید و در داوری خانم فاطمه نصیری بعنوان داور مسابقات کافا قضاوت کرد و در دوره آکادمی داوران جوان آسیا حضور یافت و پیام سهرابی نیز بعنوان داور لیگ برتر فوتسال در لیست انتخابی  داوران بین المللی حضور داشت.

وی در ادامه گزارش عملکرد یکساله هیئت فوتبال قزوین یادآورشد: در کمیته جوانان لیگ های منظمی در رده های سنی 9- 10- 11- 12- و 13 سال برگزار شد که نتایج آن دعوت ورزشکاران به تیم ملی شد و در کنار آن ساماندهی مدارس فوتبال بود که در حال حاضر به 40 مدرسه مجوز فعالیت داده شده است.

زاج فروش افزود: نگهداری مناسب از زمین های چمن برای میزبانی شایسته از مسابقات از اولویت های هیئت است که در این راستا سالانه بیش از  200 میلیون تومان برای نگهداری زمین چمن شهید رجایی هزینه می شود و امسال از اجاره دادن آن خودداری کردیم تا کیفیت آن برای برگزاری مسابقات کشوری و استانی حفظ شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر دو زمین چمن شهید رجایی و سردار آزادگان در اختیار هیئت فوتبال است که استادیوم 15 هزار نفری برای برگزاری مسابقات کشوری بیشتر  استفاده می شود و در ردیف سه زمین برتر کشور  در لیگ یک قرار دارد.

ورزشگاه رجایی

دبیر هیئت فوتبال قزوین گفت: در حال حاضر در ورزشگاه شهید رجایی سالانه حدود 300 مسابقه برگزار می شود که جوابگوی نیازها نیست و بایستی بتوانیم از امکانات ورزشی سایر دستگاهای دولتی و بخش خصوصی هم استفاده کنیم تا به همه درخواستها پاسخ دهیم.

وی یادآورشد: ادارات، دانشگاهها، آموزش و پرورش، دارای زمین های چمن خوبی در قزوین هستند که اگر بتوانیم با یک برنامه ریزی منسجم از این ظرفیت استفاده کنیم می توانیم برای تیم های پایه آنها را مورد استفاده قرار دهیم و به رشد کیفی تیم های پایه استان کمک کنیم.

آماده حضور در لیگ برتر می شویم/ مهیا شدن استادیوم 15 هزار نفری برای لیگ برتر

زاج فروش در ادامه از مهمترین رویداد استان و صعود تیم شمس آذر به لیگ برتر خبر داد و گفت: در صورت حضور تیم فوتبال شمس آذر در لیگ برتر فوتبال شاهد موفقیتها و دستاوردهای زیادی برای ورزش استان خواهیم بود که امیدواریم از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

زاج فروش گفت: ورود تبلیغات محیطی در لیگ برتر و کسب درآمدهای مناسب برای ورزش استان، حضور تماشاگران تیم های مختلف در استان و معرفی شدن قزوین در عرصه های مختلف و کمک به  رونق اقتصادی، گردشگری، کسب و کارها، ایجاد شور و نشاط میان جوانان و نوجوانان و ورزشکاران، دیده شدن فوتبالیست ها در رسانه ملی و امکان شناسایی و ارتقای جایگاه ورزشکاران با حضور در تیم های بالاتر از مهمترین دستاوردهای لیگ برتری شدن فوتبال قزوین است.

استادیوم

وی افزود: با صعود تیم شمس آذر برای مسابقات لیگ برتر آماده می شویم و استادیوم سردار آزادگان باید با رفع نواقص فنی مورد تائید فدراسیون فوتبال قرار گیرد که کارشناسان و نمایندگان فدراسیون فوتبال از آن بازدید کرده اند.

زاج فروش تصریح کرد: برخی نواقص  ایرادات ورزشگاه قابل برطرف شدن است و برخی از  آنها زیر ساختی و نیازمند تامین اعتبارات ویژه است که برای آن اقدام خواهد شد.

دبیر هیئت فوتبال قزوین گفت: ایرادات اسکوربرد، VIP ، اتاق کنفرانس، اتاق دوپینگ، سکوی تماشا گران، باید بسرعت برطرف شود تا بتوانیم مجوز برگزاری مسابقات را دریافت کنیم.

سردار ازادگان

این مسئول ورزشی یادآورشد: ورزشگاه سردار آزادگان قزوین استاندارد های اولیه را دارد و در بازدید استاندار محترم  و امام جمعه محترم  قزوین و دستور اکید دکتر اعلایی قرار شد برخی امور توسط دستگاههای اجرایی صورت گیرد و برای تامین زیرساخت اقدام شود.

زاج فروش تصریح کرد: عزم جدی مسئولان استان حمایت از تیم شمس آذر و آماده شدن استادیوم سردار آزادگان برای لیگ برتر است و امیدواریم با حمایت جدی مسئولان بتوانیم حضور موفقی در لیگ برتر داشته باشیم.

وی بیان کرد: تیم داری در لیگ برتر بسیار سخت و پرهزینه است و باید با دانش و برنامه جلو رفت و ساختار باشگاه هم باید عوض شود و رویکرد مدیرعامل، مربی، بازیکنان باید تغییر کند و حرفه ای تر شود تا بتوان در لیگ برتر ماند و موفق شد.

دبیر هیئت فوتبال قزوین بیان کرد: همچنین تقویم ورزشی فوتبال قزوین برای سال جدید را آماده کرده و به هیئت رئیسه ارائه کرده ایم که عملیاتی خواهد شد.

وی در خصوص مهمترین چالش های هیئت در سال جدید اظهارداشت: موضوع اعتبار و حمایت مالی از مهمترین چالش هاست هرچند در سالهای اخیر با حضور آقای باجیوند رئیس هیئت خوشبختانه گردش مالی خوبی داشتیم و شاخص ها مثبت بوده است.

سال جدید توجه به هیئت های شهرستانی در اولویت است

زاج فروش گفت: توجه به هیئت شهرستانها در سال جدید مورد توجه جدی خواهد بود زیرا در حال حاضر در آبیک و تاکستان و بویین زهرا تیم های خوبی داریم و کشاورز آبیک قهرمان لیگ دست اول استان شد و تیم های ایثار و امید قشلاق این شهر نیز در لیگ حضور داشتند.

وی اضافه کرد: امسال به شهرستان آوج توجه ویژه خواهیم داشت و فوتسال را فعال می کنیم ودوره مربیگری فوتسال درجه یک را برگزار می کنیم و در الموت نیز برنامه هایی پیش بینی شده که اجرا خواهیم کرد.

photo_2023-03-25_12-57-44

تداوم همدلی برای موفقیت های بیشتر در رشته فوتبال

زاج فروش اضافه کرد: همدلی اهالی فوتبال باعث رشد این رشته شده وامیدواریم با تداوم همراهی و همدلی ها بتوانیم سال خوبی را برای این رشته رقم بزنیم.

این مسئول ورزشی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت محترم باشگاه های استان، کادر فنی و همه دست اندرکاران که موجب کسب این موفقیت ها شدند اظهار داشت امروز  بستر درخشش و رشد باشگاه و  فوتبالیست های قزوین مهیا شده و همه باید کمک کنیم تا این فرصت به عاملی برای رشد فوتبال و فوتسال قزوین تبدیل شود.

انتهای پیام​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز