برپایی ۲۰ نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در قزوین

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۸:۰۴:۱۹
کد خبر: ۱۴۵۴۱۴۶
برپایی ۲۰ نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در قزوین
معاون اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۲۰ نمایشگاه صنایع دستی و سوغات نوروز امسال در نقاط مختلف استان برپا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سید میثم حصاری در این باره اظهارداشت: امسال ۲۰ نمایشگاه صنایع دستی و سوغات نوروز در قزوین برپا شده که هفت مورد از این نمایشگاه های صنایع دستی در نوروزگاه ها برپا شده است.

وی افزود: سایر نمایشگاه ها نیز در مبادی ورودی شهرهای استان قزوین و همچنین بناهای تاریخی از جمله آرامگاه حمدالله مستوفی، آب انبار مسجد جامع، کلیسای کانتور، مسجد مدرسه حیدریه، خانه تاریخی رئوفی قزوین و کاروانسرای شاه عباسی آوج برپا شده است.

نمایشگاه 5

حصاری تصریح کرد: این نمایشگاهها تا دوازدهم فروردین ماه برپاست و علاقمندان می توانند از آن دیدن کنند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: نمایشگاه مرکزی صنایع دستی و سوغات قزوین در نوروز امسال نیز همانند سال های قبل در دولتخانه صفوی برپا شده و ۲۵ هنرمند رشته های مختلف در برپایی آن مشارکت دارند.

این مسئول بیان کرد: در برخی غرفه های نمایشگاه های نوروزی با هدف آشنایی مردم با هنرهای دستی، کارگاه های زنده ساخت و تولید صنایع دستی از جمله چرم، نقاشی روی شیشه، تراش روی شیشه و دست بافته های سنتی نیز برپا شده است.

نمایشگاه

حصاری افزود: در استان قزوین هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی فعالیت می کنند و رشته های مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی های سنتی، آینه کاری،سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای مهم صنایع دستی قزوین به شمار می رود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز