۴۸۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان قزوین بازدید کردند

۱۴۰۲/۰۱/۱۰ - ۰۰:۲۷:۴۴
کد خبر: ۱۴۵۴۱۴۸
۴۸۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان قزوین بازدید کردند
معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۴۸۲ هزار نفر از ۲۵ اسفندماه تاکنون از جاذبه‌های گردشگری، بنا‌های تاریخی و آثار طبیعی استان بازدید کرده اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ نادر محمدی معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در این باره اظهارداشت: استان قزوین داری بیش از ۱۴۰۰ اثر ملموس، ناملموس و طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی است که بیش از ۲۰۰ مورد آن‌ها مربوط به بنا‌های تاریخی است.

بازدید 12

معاون میراث فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: این استان برای بیش از نیم قرن در دوره صفویه پایتخت ایران بوده و بسیاری از بنا‌های تاریخی دیار مربوط به این دوره تاریخی و همچنین دوره قاجار است.

وی افزود: کاروانسرای سعدالسلطنه، کاخ چهلستون و عمارت عالی قاپو واقع در دولتخانه صفوی، حمام موزه قجر، کلیسای کانتور، آب انبار سردار بزرگ و کوچک، مسجد مدرسه حیدریه، مسجد جامع عتیق، آرامگاه حمدالله مستوفی، آرامگاه حمدالله مستوفی، قلعه حسن صباح، دریاچه اوان و برج‌های دوگانه خرقان از جمله بنا‌ها و جاذبه‌های گردشگری پربازدید استان قزوین به شمار می‌روند.

بازدید 3

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۴۸۲ هزار نفر از ۲۵ اسفندماه تاکنون از جاذبه‌های گردشگری اعم از بنا‌های تاریخی و آثار طبیعی استان بازدید کردند.

نادر محمدی گفت: ۴۸۲ هزار نفر از ۲۵ اسفندماه تاکنون از جاذبه‌های گردشگری اعم از بنا‌های تاریخی و آثار طبیعی استان بازدید کردند.

وی افزود: بیشترین بازدید گردشگران نوروزی از بنا‌های تاریخی قزوین در این مدت به ترتیب به کاروانسرای سعدالسلطنه، دولتخانه صفوی، موزه مردم شناسی حمام قجر، قلعه حسن صباح الموت و آستان مقدس امامزاده حسین (ع) اختصاص داشت.

الموت

محمدی تصریح کرد: بیشترین بازدید از جاذبه‌های طبیعی استان قزوین در مدت یاد شده مربوط به دریاچه اوان الموت و پل معلق آوج بوده است.

این مسئول گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام پایانی تعطیلات پیش بینی می‌شود بیشترین حجم گردشگر و بازدیدکننده از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی استان قزوین در روز‌های پنجشنبه و جمعه (۱۰ و ۱۱ فروردین) ثبت شود.

پل

وی افزود: بناهای تاریخی استان آماده بازدید گردشگران نوروزی است و می تواند لحظات ماندگاری را برای مسافران ثبت کند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز