غنی سازی ۶۰ درصدی دشمنان را متعجب کرده است/ توجه به حجاب و عفاف را جدی بگیرید

۱۴۰۲/۰۱/۱۱ - ۱۶:۲۸:۱۹
کد خبر: ۱۴۵۴۶۴۶
غنی سازی ۶۰ درصدی دشمنان را متعجب کرده است/ توجه به حجاب و عفاف را جدی بگیرید
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: دستاوردهای هسته ای و غنی سازی 60 درصدی کشورمان دشمنان را متعجب و متحیر کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ آیت الله عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: بر اساس آیات قرآنی کسانى که دوست دارند زشت کارى در میان مومنان رایج شود براى آنها در دنیا و آخرت عذابى پر درد خواهد بود و آن هایی که می خواهند فحشا را در میان مومنین رواج دهند و کسی که روسری خود را بر می دارد و بی حیایی را به نمایش می گذارد، این فرد دوست دارد فحشا و بدی را شیوع دهد و ما رسالت داریم از این حرکت پیشگیری کنیم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: شاید در میان این افر اد کسانی باشند که مامور فرهنگ غرب نیستند اما نمی فهمند و ما از آنها دعوت می کنیم که چشمشان را باز کنند و باعث زحمت و دلخوری جامعه نشوند و بدانند جمعیت چند میلیونی که در راهپیمایی  22 بهمن به میدان آمدند می خواهند جامعه ما پاک و از بی حیایی، بی بندو باری، فساد و فحشا پاک باشد.

نماز 33

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: خوشبختانه وزیر کشور اخیرا با صدور بیانیه ای تاکید کردند باید قانون حجاب اعمال شود و استانداران، فرمانداران و مدیران کل به آن اهمیت خواهند داد و در امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از عفت، حیا و شرف همه با جدیت در میدان خواهند بود. 

غنی‌سازی 60 درصدی دشمن را متعجب کرده است

وی با اشاره به آغاز غنی سازی 60 درصدی در کشور اظهارداشت: دشمن هرگز باور نمی کرد ما به این مرحله از توانمندی برسیم اما خوشبختانه با غنی سازی 60 درصدی به کوری چشم آمریکا، انگلیس، اسرائیل و همه دشمنان به توانمندی بالایی رسیده ایم و از مسئولینی که در این عرصه زحمت کشیده اند سپاسگزاریم.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: در حالی که پیش از انقلاب اسلامی در تولید علم و فن آوری بسیار ضعیف بودیم امروز در زمینه ذخایر ژنتیکی نیز پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم و در خیلی از رشته ها و زمینه ها جزو اولین های دنیا هستیم.

طرح خوب رتبه‌بندی معلمان در اجرا کام معلمان را تلخ کرد

وی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان هم گفت: این طرح بسیار خوب بود اما در اجرا بد عمل کردند و شیرینی آن را در کام معلمان ما تلخ شد البته وزارت آموزش و پرورش و دولت اقدامات جبرانی انجام داد و از جامعه معلمان عذرخواهی کرد که انتظار داریم معلمان فرهیخته ما شرایط را درک کرده و این عذر را بپذیرند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: گاهی اوقات کسانی که هنوز غرب زده هستند هر چند تعدادشان کم است اما وقتی در پست های حساس قرار می گیرند نوکری خود را نسبت به اجانب نشان می دهند و اگر یک خدمت ارزشمند برای مردم انجام می شود این غرب زده ها آن را برای مردم تلخ می کنند تا شیرینی آن کار احساس نشود و مردم به نظام امیدوار نشوند لذا ما باید حواسمان به این نقشه ها و نیرنگ ها باشد.

آیت الله عابدینی در ادامه خطبه های نماز اظهارداشت: جنوب سوریه مورد حملات شدید موشکی مقاومت اسلامی قرار گرفت و آمریکایی ها اعتراف کردند این حملات تعدادی کشته و مجروح برجای گذاشته و در ادامه گفته اند که قصد واکنش نداریم، البته می دانند اگر حمله کنند، پاسخ محکم تری دریافت می کنند.

عابدینی افزود: باید خدا را شاکر باشیم برای موقعیتی که برای ما ایجاد شده و ترامپ هم گفته آمریکا رو به افول است و امروز طلیعه فروپاشی را می بینیم و یقین داریم این فروپاشی مانند شوروی اتفاق خواهد افتاد و درباره رژیم صهیونیستی هم خدا را شاکریم که شاهد چنین شرایطی هستیم و داخل رژیم صهیونیستی به شدت بحرانی است.

وی اظهار کرد: آن هایی که قبلا می خواستند با اسرائیل هم پیمان شوند و از سران این رژیم دعوت می کردند به کشورشان برود و به این خفت و سرافکندگی رضایت می دادند، امروز احساس ننگ می کنند که با اسرائیل همراه باشند و مسئولان کشور پرجمعیتی مثل اندونزی اجازه ندادند تیم های ورزشی صهیونیستی وارد کشورشان شوند لذا اسرائیل هم در درون خود دچار بحران جدی است و هم از بیرون به انزوا کشیده شده و هر روز این انزوا بیشتر و آن بحران فزون تر خواهد بود.

آیت الله عابدینی در مورد آداب ماه رمضان هم گفت: مراقب باشیم تشنگی و گرسنگی در جوانان باعث نشود حرمت بزرگترها را نگه ندارند، در ماه مبارک رمضان آن چیزی که باید تمرین کنیم این است که قدر بزرگ ترها و سالمندان، پدران و مادران را بدانیم زیرا همیشه فرصت نیست به آن ها محبت کنیم و زمانی می رسد که باید دستمان را روی سنگ سرد قبرشان بگذاریم و آنجا دیگر برای محبت دیر است تا وقتی در این دنیا کنار ما هستند باید دست آن ها را ببوسیم و محبت را به آن ها روا داریم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: هم فرزندان باید نسبت به والدین محبت و احترام داشته باشند، هم والدین باید نسبت به فرزندان محبت کنند، جوان های ما هم حقی دارند، والدین باید به حقوق فرزندان توجه کنند.

نماز جمعه 1

وی افزود: دو عامل تقوای الهی و اخلاق خوب عامل ورود به بهشت است و باید دانست لبخند زدن هزینه ای ندارد و دل ها را شاد و حسن ظن ایجاد می کند و دلخوری ها را شست و شو می دهد.

رای 98.2 درصدی به جمهوری اسلامی 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مناسبت دیگر روز جمهوری اسلامی است که ملت با شرف، بافضیلت و باعظمت این مملکت 98.2 درصد به جمهوری اسلامی رای دادند و این کار دشمنان را مایوس کرد البته بدخواهان هنوز هم تلاش خود را ادامه می دهند، لذا امام (ره) 12 فروردین را یوم الله نامیدند، مثل 22 بهمن و نیمه خرداد که یوم الله است و ما در این روزها عظمت، بزرگی و اراده خدا را که بر اراده دشمنان مسلط شد، مشاهده کردیم.

وی یادآور شد: خدا را بابت این عظمت شاکر و قدردان هستیم و امیدواریم دولت با مهار تورم، رشد تولید، توجه به تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، همراهی و مشارکت عموم مردم بتوانند به اقتصاد و سفره مردم سامان دهد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مسئولان نسبت به معیشت مردم اهتمام دارند اما باید تلاش بیشتری کنند و مردم هم از مسئولان حمایت کنند تا بتوانند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند و دشمن مایوس شود.

عابدینی با اشاره به روز طبیعت گفت: کشور ما از اقلیم های متنوعی برخوردار است و منابع طبیعی  بسیار غنی و ارزشمندی داریم که باید طبیعت را حفظ کنیم و از سرمایه های طبیعی بخوبی بهره مند شویم. 

امام جمعه قزوین در ادامه خطبه‌های نماز جمعه در خصوص مناسبت های هفته از جمله وفات حضرت خدیجه کبری (س)، ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، ولادت امام زمان (عج) نیز مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز