برخورد با متخلفان حوزه حجاب و عفاف در ماه رمضان جدی است

۱۴۰۲/۰۱/۱۲ - ۱۰:۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۴۵۴۸۰۷
برخورد با متخلفان حوزه حجاب و عفاف در ماه رمضان جدی است
دادستان قزوین گفت: با متخلفان حوزه عفاف و حجاب در ماه مبارک رمضان برخورد قانونی، قاطعانه و بدون اغماض صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص رعایت حجاب در ایام ماه مبارک رمضان گفت: دستورات لازم جهت برخورد با عده قلیلی که حجاب شرعی را رعایت نمی کنند به ضابطان صادر شده و با مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی، ادارات، سازمان ها، شرکت ها، کارخانجات، اصناف و مراکز خدمات عمومی که به وظیفه قانونی خود در این رابطه عمل نکنند، به عنوان ترک فعل برخورد می شود.

دادستان قزوین تصریح کرد: با توجه به شکایات و دغدغه های مطرح شده از سوی مردم و خانواده شهدا و ایثارگران مبنی بر ضرورت پیگیری و مقابله با بی قانونی و اباحه گری برخی افراد در حوزه عفاف و حجاب، بر اساس مصوبه بهمن ماه سال گذشته 

شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در خصوص برخورد با هنجارشکنان حوزه عفاف و حجاب، دستگاه قضایی موظف به رصد حسن اجرای قانون است.

وی افزود: در این راستا دستور لازم برای برخورد با عده قلیلی که حجاب شرعی را رعایت نمی کنند به ضابطان صادر شده است.

دادستان قزوین یادآورشد: مدیران و مسئولین در صورت مواجهه با جرم مشهود مانند بی حجابی یا کشف حجاب در محل کار قبل از ارائه هر گونه خدمات اداری و عمومی به شخص خاطی، در اجرای مواد ۱ و ۲ و ۳ و ۴ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به این افراد تذکر دهند.

رجبی بیان کرد: در صورت بی توجهی شخص بی حجاب نسبت به تذکر داده شده و اصرار بر منکر ارتکابی، لازم است بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع به ضابطین اطلاع داده شود.

وی تصریح کرد: ضابطین عام مانند پلیس ۱۱۰ موظفند پس از تماس تلفنی مدیران، بسرعت در محل حاضر شده و صورتجلسه تنظیم کنند.

دادستان قزوین در ادامه از برخورد قانونی و پلمب واحدهای صنفی متخلف در موضوع عفاف و حجاب و روزه خواری در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این مدت چند واحد صنفی و مرکز ارائه خدمات عمومی متخلف اعم از رستوران، فروشگاه های عرضه کننده پوشاک به دلیل رعایت نکردن قوانین پلمب شده اند و در صورت استمرار این قبیل تخلف و مشاهده ترویج بی قانونی از سوی هر فرد و مجموعه ای، دستگاه قضایی بدون اغماض با خاطیان برخورد خواهد کرد.

رجبی خاطرنشان کرد: ملاک ما در برخورد با هنجارشکنان و متخلفان بخش های مختلف مانند عفاف و حجاب، سرقت، قاچاق و روزه خواری، رعایت مبانی و شاخص های مورد تاکید قانون است و در مسیر صیانت از حقوق عامه و در روند اجرای وظایف قانونی خود، کوچکترین کوتاهی نخواهیم کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز