۱۳۷ هزار تن شیر در واحدهای دامی استان قزوین تولید شد

۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۱۲:۳۶:۲۵
کد خبر: ۱۴۷۹۳۶۹
۱۳۷ هزار تن شیر در واحدهای دامی استان قزوین تولید شد
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در دو ماه گذشته ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ تن شیر در واحدهای دامی استان تولید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد میربابایی در این باره اظهارداشت: استان قزوین بعنوان قطب مهم تولید شیر در کشور محسوب می شود و شیر مورد نیاز بسیاری از کارخانجات لبنی را تامین می کند.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین خصوصیت شیر قزوین، حجم بالای تولید صنعتی است که به لحاظ استاندارد بالا مورد استفاده کارخانجات فرآوری لبنی قرار می گیرد.

13990910000324_Test_PhotoN

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اهمیت مصرف شیر در سبد غذایی شهروندان اشاره کرد و افزود: بدن انسان بصورت روزانه به مقدار قابل توجهی کلسیم نیاز دارد و در صورت استفاده نکردن از شیر و فرآورده های آن که غنی ترین منبع کلسیم و ارزانترین کلسیم قابل دسترس هستند دچار آسیب می شود بنابراین تامین این کلسیم برای بدن از طریق شیر و مواد لبنی اهمیت بسزایی دارد.

میربابایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ تن شیر در واحدهای دامی استان تولید شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ۸۰۹ هزار تن شیر در استان تولید شود.

وی بیان کرد: این میزان شیر در یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد دامی این استان تولید شده است.

988511

میربابایی یادآور شد:میزان شیر تولیدی در دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل که ۱۳۱ هزار تن بوده از افزایش ۴ درصد برخوردار بوده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین رتبه ۵ تولید شیر در کشور را دارد و بیشترین میزان تولید شیر در شهرستان قزوین با ۳۱ درصد، آبیک ۲۷ درصد و مابقی در شهرستان های دیگر استان تولید شده است.

به گفته وی‌ ۷۰ درصد شیر تولیدی در دامداری های قزوین به سایر استانهای همجوار عرضه می شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز