جشن وصال در هفته ازدواج در استان قزوین برگزار می شود/ تهیه اطلس ازدواج و طلاق استان

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۱۰:۳۵:۴۶
کد خبر: ۱۴۸۰۷۸۷
جشن وصال در هفته ازدواج در استان قزوین برگزار می شود/ تهیه اطلس ازدواج و طلاق استان
معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: همزمان با هفته ازدواج مراسم جشن های وصال در همه شهرستانهای استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان روز پنجشنبه به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد. 

امیر اسلامی صدر در این نشست اظهارداشت: با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان توانستیم در راستای هدفمند شدن برنامه های ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کاهش آسیب های اجتماعی نسبت به تهیه " اطلس ازدواج و طلاق  " اقدام کنیم. 

d56bbcf9-69cc-47bc-923f-5d0d465c8ea7

وی افزود: با برگزاری ۱۴۰ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج با کمک سمن ها تعداد سه هزار نفر از زوجهای جوان و جوانان در آن شرکت کردند که با توجه به آمار بالای افراد مجرد این کلاسها باید بیشتر شود. 

اسلامی صدر اظهارداشت: در حال حاضر ۳ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در قزوین فعالیت دارند و در هفته ازدواج هم دو مرکز دیگر راه اندازی می شود. 

وی گفت: با توجه به شرایط جمعیتی استان لازم است حداقل ۱۲ مرکز مشاوره فعالیت کنند تا خدمات بیشتری به جوانان داده شود. 

معاون جوانان استان قزوین یادآورشد: با فعال شدن کمیته های سامانه ازدواج در شهرستانها امیدواریم فعالیتها با شرایط بهتری صورت گیرد. 

وی گفت: در خصوص معرفی امکانات و سالنهای مناسب برگزاری ازدواج از سوی دستگاهها هنوز اقدامی نشده و برخی گفته اند این مکان‌ها  به بخش خصوصی واگذار شده است. 

اسلامی صدر بیان کرد: در سال گذشته ۱۴ مورد محتوای رسانه ای برای ترغیب جوانان به ازدواج آسان و ترویج فرزند آوری توسط سمن ها تولید شد که از صدا و سیما انتظار داریم برای پخش این تولیدات همکاری کنند. 

72f4a355-fc50-4b57-b272-fef0198a4be5

وی افزود: امسال در دو محور اساسی از جمله آموزش های پیش، حین و پس از ازدواج و تولید محتوا متمرکز خواهیم شد تا به نتایج مطلوبی برسیم.

اسلامی صدر در خصوص برنامه های هفته ازدواج تصریح کرد: در هفته ازدواج با شعار ازدواج آسان و آسمانی برنامه های متنوعی پیش بینی شده که برگزاری جشن وصال در همه شهرستانها از آن جمله است. 

اسلامی صدر افزود: تقدیر از خادمان و فعالان حوزه ازدواج؛ معرفی زوج های موفق و دارای ویژگی های بارز، برپایی کارگاههای مشاوره پیش از ازدواج، افتتاح دو مرکز مشاوره، نشست های تخصصی ، گردهمایی بانوان در بوستان‌ها از مهمترین برنامه های هفته ازدواج در استان قزوین است. 

انتهای پیام

 

نظر شما