اطلاعیه مهم دادستانی شهرستان تاکستان در خصوص شرکت های پیش فروش خودرو

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۱۱:۳۴:۱۸
کد خبر: ۱۴۸۰۸۲۹
اطلاعیه مهم دادستانی شهرستان تاکستان در خصوص شرکت های پیش فروش خودرو
دادستانی شهرستان تاکستان در خصوص وضعیت فعالیت شرکت های پیش فروش خودرو و تصمیمات کارگروه اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ برخی از اقدامات صورت گرفته در کارگروه های مربوطه در راستای احیای حقوق سرمایه گذاران راجع به شرکت های پیش فروش خودرو به شرح ذیل به سمع و اطلاع مردم می رسد:

۱- دستگاه قضایی با تشکیل کارگروه ویژه متشکل از نهاد های ذی ربط و با دغدغه جدی احقاق حق تمامی سرمایه‌گذاران به موضوع ورود پیدا کرده است و تا وصول حق تمامی سرمایه‌گذاران در کنار مردم و شهروندان خواهد بود.

۲- وصول مطالبات بحق همه سرمایه گذاران که حاصل دسترنج و زحمات خود را در این شرکت ها سپرده اند، دغدغه اصلی همه ی اعضای کارگروه (استانی و شهرستانی) بوده و به صورت شبانه روزی موضوع رصد و پیگیری های لازم انجام می گردد.

3- شرکت های مربوطه و مدیران آن مکلف می باشند با احترام به دغدغه سرمایه‌گذاران و با حسن نیت تمام تلاش خود را در جهت ایفاء تعهدات تا ریال آخر انجام داده و این امر مورد تاکید دستگاه قضایی و کارگروه مربوط می باشد.

۴- شرکتهای مورد نظر مکلف اند با در نظر گرفتن تاریخ سررسید تعهدات و به خصوص تعهداتی که تاریخ سررسید آن سپری شده است و بدون تنظیم قرارداد با شرایط و زمان جدید و در یک مدت زمان معقول و منطقی که مورد توافق سرمایه گذار نیز باشد، نسبت به اجرای تعهدات اقدام نموده و از تنظیم قراردادهای جدید و با شروط تحمیلی که منجر به تاخیر در اجرای تعهدات میگردد خودداری نماید.

۵- تقاضا میشود در جهت تسهیل در امر و رعایت نظم، سرمایه گذاران محترم صرفا در صورت حلول سر رسید قرارداد و پس از آن به شرکت ها مراجعه داشته باشند و در زمان امضاء هر گونه سندی با مطالعه دقیق مفاد آن دقت نظر لازم را داشته و مشورت های حقوقی مربوط را اخذ نمایند و در صورت وجود هر گونه شرایط نامتعارف تحمیلی با تحصیل مستندات مراتب را به دادستانی منعکس نمایند تا اقدام لازم انجام گردد.

از تمامی شهروندان شریف و سرمایه‌گذاران محترم تقاضا میگردد با صبر و آرامش و بدون تحت تاثیر قرار گرفتن برخی اطلاعات نادرست و شایعات، یاریگر مراجع قانونی در وصول حق خود بوده و تحت تاثیر تحریکاتی که با هدف اخلال در نظم عمومی انجام میشود قرار نگیرند.

6- سرمایه گذاران محترم توجه داشته باشند انجام هر امری با تحصیل اسناد و مدارک معتبر لازم انجام شود و با توجه به سوداگری و سودجویی برخی افراد به هیچ وجه قراردادها و اسناد پرداختی شان را جهت وصول و یا معامله در اختیار دلالان و ... قرار ندهند و در صورت مواجهه با چنین افرادی مراتب را  با ارایه دلیل به مامورین انتظامی جهت برخورد گزارش نمایند‌.

۷- با عنایت به جلسات کارگروه ها با مدیران شرکت ها در خصوص الزام آنان به ایفای تعهدات و پرداخت وجوه  به اطلاع میرساند برخی از شرکت ها طبق مستندات ارائه شده در حال حاضر در حال ایفاء تعهدات خود می باشند و برخی نیز متعهد گردیده اند در آینده نزدیک که زمان آن به نحو مقتضی به اطلاع سرمایه گذاران خواهد رسید شروع به ایفاء تعهدات نموده و تعدادی نیز تقاضای مهلت حداکثر یکماهه جهت حسابرسی و تامین منابع جهت پرداخت نموده اند.

۸- بدون تردید دستگاه های متولی ،تضییع حقوق سرمایه‌گذاران و تاخیر در اجرای تعهدات را تحمل نخواهند نمود و در صورت هر گونه تخلف و بدعهدی اقدامات قانونی لازم را انجام خواهند داد.

۹- در راستای ایجاد شفافیت و آرامش ذهنی سرمایه‌گذاران محترم شرکت های مربوط مکلف به ارایه گزارش دقیق اقدامات انجام شده شامل لیست دقیق تعهدات سررسید شده  ، تعداد افراد و مبالغ دقیق پرداخت شده به صورت هفتگی به  کارگروه و دادستانی می باشند و به نحو مقتضی باید اطلاع رسانی لازم را در خصوص این اقدامات به سمع و نظر مردم برسانند.

۱۰- تاکید میگردد تاکنون حساب های بانکی و اموال هیچ یک از شرکت های ثبت نام خودرو از سوی مراجع قضایی ،اعضای کارگروه و این دادستانی توقیف نگردیده است و عدم انجام تعهدات با دستاویز قرار دادن این قبیل اکاذیب مردود بوده و این ادعا از اساس کذب می باشد و با کسانی که این اکاذیب را منتشر میکنند و از آن سوء استفاده می‌نمایند برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

۱۱- بدیهی است ،حفظ نظم عمومی همسو با حفظ و احقاق حقوق سرمایه‌گذاران دارای اهمیت بوده و با مخلین به این امور برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما