مراسم اختتامیه مسابقات قرآن جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۲۲:۳۲:۱۵
کد خبر: ۱۴۸۱۰۴۹
مراسم اختتامیه مسابقات قرآن جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد
مراسم اختتامیه مرحله نخست مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه با معرفی نفرات برتر در هلال‌احمر قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه جمعیت هلال احمر در مرحله استانی با حضور سرپرست جمعیت هلال احمر استان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت و جمعی از اعضای جوانان، داوطلبان، امداد گران و پرسنل هلال احمر استان روز پنج شنبه در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی قزوین برگزار شد.

photo_2023-06-01_16-10-02 (4)

حسین خوئینی سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین دراین مراسم اظهار داشت: نخستین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج‌ البلاغه با حضور 272 شرکت کننده از سراسر استان به میزبانی جمعیت هلال احمر در رشته حفظ، ترتیل و تحقیق در جوار مرقد مطهر امامزاده اسماعیل قزوین در رشته‌های تفسیر سوره مبارکه یاسین، احکام و نهج‌البلاغه به صورت آزمون کتبی در جمعیت هلال احمر استان، برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات با شعار خدمت، صلح و دوستی از سوی معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان و با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه این جمعیت برگزار شد.

photo_2023-06-01_16-10-02 (2)

خوئینی تصریح کرد: حس بشردوستی و صلح در کنار کلام وحی، ترویج فرهنگ غنی قرآنی و نهج ‌البلاغه و نهادینه کردن آن در جامعه و ارتقای روحیه معنوی و گسترش اخلاق اسلامی و تقویت ایمان و باورهای دینی از اهداف برگزاری این رویداد توسط جمعیت هلال احمر بود.

این مسئول یادآورشد: اجرای این مسابقات توسط جمعیت هلال احمر شروع خوبی بود و امیدواریم برگزیدگان مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام بتوانند به عنوان سفیران قرآنی ترویج قرآن را بر دوش بگیرند و در مرحله کشوری نیز به خوبی ظاهر شوند و منعکس کننده فعالیتهای عظیم قرآنی در استان باشند.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با معاونت فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، بزودی شاهد مسابقات قرآن با شرکت دانشجویان خارجی عضو جمعیت هلال احمر خواهیم بود تا بتوانیم سفیران صلح و دوستی را با بهره گیری از آموزه های قرآنی بعد از پایان تحصیلات راهی کشورهای خود کنیم.  

photo_2023-06-01_16-10-02 (3)

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهارداشت: داروان این مسابقات با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه و کانونهای قرآنی از میان برجسته تمرین قاریان و داروان انتخاب شدند.

وی گفت: از همه کسانی که در برگزاری این رویداد همکاری کردند بویژه استاندارمحترم، اعضای شورای شهر قزوین ، شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه تشکر و قدردانی کرد.

photo_2023-06-01_16-10-02 (5)

در ادامه حجت الاسلام ابوالفضل مفیدی کیا مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: بینش و بصیرت از وحی گرفته شده و ارزش انسان با بینشش مشخص می شود و از منظر قرآن، روایات و دانشمندان، بصیرت یک امرمهم و فوق العاده با اهمیت است که براساس آن بسیاری از صفات نیکوی انسانی شکل می گیرد.

photo_2023-06-01_16-10-02 (11)

وی بیان کرد: در هر بخشی از زندگی اگر دچار مشکل هستیم و کاستی هایی داریم به خاطر عمل نکردن به آموزه های قرآنی است لذا بایستی از این کتاب اسمانی مانند یک نسخه شفا بخش بهره ببریم و از آیات آن در زندگی استفاده کنیم و با قرآن مانوس باشیم و از هدایت آن برخوردار شویم.

photo_2023-06-01_16-10-02 (7)

در ادامه از قاریان برتر تجلیل شد.

انتهای پیام

 

نظر شما