امام راحل مبارزی خستگی ناپذیر با استکبار و ظالمان بود

۱۴۰۲/۰۳/۱۲ - ۱۵:۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۴۸۱۲۰۱
امام راحل مبارزی خستگی ناپذیر با استکبار و ظالمان بود
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: امام راحل مبارزی خستگی ناپذیر با استکبار و ظالمان بود و موجب استقلال و وحدت و همبستگی میان آحاد ملت شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهارداشت: باید تقوا را درک کنیم و از نمازمان محافظت کنیم و مراقب باشیم به گناه آلوده نشویم.

وی بیان کرد: در ماه خرداد و مناسبت های متعددی که دارد لازم است در باره امام راحل بیشتر بدانیم و قسمتی از بیانات نورانی رهبر حکیم انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) را بوبی شناختند و دلداده و همراه ایشان بودند را مرور می‌کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب، امام خمینی (ره) مبارزی نستوه با استکبار جهانی و حافظ اعتدال قاطع در مسیر نه شرقی و نه غربی بود و اصرار فراوانی بر استقلال همه جانبه ملت و خودکفایی به معنای کامل داشت و بر حفظ اصولی دینی، شرع و فقه اسلامی، ایجاد وحدت و همبستگی، توجه به ملت‌های مسلمان و مظلوم دنیا، اصرارمی کرد و در عزت بخشیدن به اسلام و ملت‌های اسلامی و مرعوب نشدن در مقابل قدرت‌های جهانی نقش ویژه ای ایفا کردند.

نماز جمعه (7)

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امام خمینی در نگاه رهبر حکیم انقلاب خوب شناخته شد و رهبر معظم انقلاب هم می‌خواهند که ما امام را همین‌گونه که بودند بشناسیم و حرکت دائمی ایشان را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه رهبر حکیم انقلاب با توصیه امام خمینی(ره) برای رهبری انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: بعد از رحلت امام بزرگان ما و مجلس خبرگان رهبری سراغ جانشین ایشان رفتند و به وی رأی دادند، و امامِ بعد از بنیانگذار انقلاب مشخص شد.

آیت‌ الله عابدینی تأکید کرد: اظهاراتی که مسیحیان و غیر مسلمانان در خصوص امام خمینی دارند را اگر گردآوری کنیم، کتاب قطوری خواهد شد و این همان وعده خدای متعال است که در شخصیت امام راحل به خوبی مشاهده شد.

photo_2023-04-21_15-51-30

وی تصریح کرد: امام خمینی نیز در اشعارشان اشاره کرده اند هر چه خدا داده منّت آن را می کشم و این که فرمود انتظار فرج از نیمه خرداد کشم یعنی انقلاب را با همین حرکت نیمه خردادی می بینم که به نتیجه می رسد و الحمدالله این مهم تحقق یافت.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اینکه فرمود «انتظار فرج از نیمه خرداد کشم» یعنی همه عالم با این حرکت نیمه خرداد همراه شده و بساط صهیونیست ها برچیده خواهد شد، امریکا نیز مانند شوروی سابق فرو خواهد پاشید، پرچم عدل و داد اسلامی با عزت و اقتدار بر بام جهان به اهتزاز درمی آید و این وعده ای است که آن عالِم و عارف روشن‌بین گفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امیرالمؤمنین (ع) وقتی در آستانه ملاقات با خدا قرار می گیرد می گوید به خدای کعبه من به همه آرمان های خودم رسیدم، به قله سعادت نائل آمدم و اینگونه زیبایی تسلیم در برابر رضای خدا را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: امام راحل نیز در ایام پایانی عمر شریفشان در وصیت نامه خود نوشتند که با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری‌‎ ‎‌امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران‌‎ ‎‌مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر می کنم و این نگاه امام راحل بود.

آیت الله عابدینی بیان کرد: در این ایام عاشقان امام از نقاط مختلف کشور به صورت پیاده عازم مرقد مطهر می شوند و برخی نیز از استان ما عبور می کنند که مردم از عزیزانی که از خطه گیلان برای سفر مرقد امام خمینی عازم تهران بودند پذیرایی کردند و امروز نیز عزیزانی از آذربایجان و تبریز تشریف آوردند و وارد قزوین شدند تا به زیارت مرقد مطهر امام خمینی مشرف شوند که این برنامه ها بیانگر هواداران امام و رهبری در کشور است.

خطیب جمعه قزوین اظهار امیدواری کرد برنامه های سالگرد امام راحل با شایستگی و شکوه کامل برگزار شود.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز