۱۳۹ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای مجاز شهرستان آبیک نصب شد

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۰۸:۴۶:۵۰
کد خبر: ۱۴۸۲۶۳۷
۱۳۹ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای مجاز شهرستان آبیک نصب شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: در راستای مدیریت مصرف و جلوگیری از اضافه برداشت در سال گذشته تعداد 139 حلقه از چاههای مجاز شهرستان آبیک به کنتور هوشمند مجهز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ منصور ستوده در این باره اظهارداشت: انسداد چاههای غیرمجاز در شهرستان آبیک با هدف حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در سال گذشته تعداد 49 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان آبیک پر و مسلوب المنفعه و 18 حلقه چاه نیز پلمپ شد که با این اقدام زمینه 92  میلیون مترمکعب صرفه جویی آب فراهم شد.

photo_2023-06-07_09-40-18

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: نصب کنتورهای هوشمند یک الزام قانونی است و در صورت همکاری نکردن صاحبان چاهها از طریق دستگاه قضایی اقدام لازم صورت خواهد گرفت، 

ستوده یادآورشد: در سال قبل تعداد 139 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای آب کشاورزی، صنعتی و خدمات در مناطق مختلف شهرستان آبیک نصب شد.

چاه 3

این مسئول تصریح کرد: در سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تعداد 12 دستگاه ادوات حفاری غیرمجاز در شهرستان آبیک توقیف شده و در سال جدید نیز با تجهیز اکیپ های گشت و بازرسی بدنبال آن هستیم تا ضمن شناسایی چاههای غیرمجاز و سایر تخلفات در زمینه منابع آبی در چارچوب قوانین و مقررات برخورد لازم با متخلفان صورت می گیرد.

وی بیان کرد: همچنین آزادسازی و بازگشایی 77 هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه های شهرستان آبیک به منظور عبور ایمن سیلاب در سال گذشته انجام شد.

ستوده افزود: در سال گذشته 94 مورد شناسایی دخل و تصرف در بستر و حریم رودخانه ها در محدوده شهرستان آبیک صورت گرفت که منجر به صدور اخطاریه و پیگیری قضایی شده که از این تعداد 87 مورد مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه زیاران به مساحت تقریبی 60 هزار مترمربع، 2 مورد در روستای دارالسرور به مساحت 1150 مترمربع و 5 مورد دیگر نیز حدود 16 هزار مترمربع بوده است.

چاه 1

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: در سال های گذشته با اجرای طرح های تعادل بخشی، مسدود کردن چاههای غیرمجاز، کنترل اضافه برداشت چاههای مجاز، فرهنگ سازی میان کشاورزان و بهره برداران و مدیریت مصرف بهینه توانسته ایم از افت آب های زیرزمینی جلوگیری کنیم.

637669452657388681

وی اظهارداشت: از کشاورزان و بهره برداران استان قزوین درخواست می کنیم ضمن ادامه همکاری با شرکت آب منطقه ای در اجرای طرح های تعادل بخشی و سازگاری با کم آبی کمک کنند تا بتوانیم با مصرف بهینه و مدیریت منابع آبی از بروز بحران کم آبی در دشت قزوین جلوگیری کرده و آب مورد نیاز کشاورزان را در فصول مختلف با برنامه ریزی مناسب به صورت مستمر تامین کنیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز