مدیریت صحیح زمین به امنیت سرمایه‌گذاری منجر می‌شود

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۲:۰۵:۴۹
کد خبر: ۱۴۸۲۸۲۲
مدیریت صحیح زمین به امنیت سرمایه‌گذاری منجر می‌شود
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: مدیریت صحیح زمین و اراضی کشاورزی به امنیت سرمایه‌گذاری و رشد تولید منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ رضا افلاطونی روز چهارشنبه در سومین نشست قرارگاه حفظ، یکپارچه سازی و صدور اسناد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: اگر مدیریت زمین به درستی صورت پذیرد، علاوه بر امنیت غذایی و امنیت زیستی شاهد امنیت سرمایه‌گذاری نیز خواهیم بود.  

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم اراضی بلاکشت را را تجمیع کرده و به زیر کشت ببریم موجب اشتغال و تولید در کشور خواهد شد. 

افلاطونی با بیان اینکه بزرگترین مانع کشور در مدیریت زمین فقدان ثبات در تثبیت مالکیت‌ها است، گفت: یکی از مشکلات ما تعیین تکلیف زمین‌های بلاکشت است که معمولا درجه حاصلخیزی دارند اما از سوی سودجویان اینطور وانمود می‌شود که باید تغییر کاربری بگیرند. 

این مسئول بر اهمیت روند رفع تداخل اراضی پرداخت و گفت: تا قبل از رفع تداخل اراضی مردم برای کوچکترین احقاق حقی باید به دادسرا و دادگاه مراجعه می کردند که کمیسیون‌های رفع تداخل به بی‌نیازی مردم برای مراجعه به دستگاه قضایی منجر شده است. 

38b67dd3-bfd6-4696-9159-581857b95abb

رییس سازمان امور اراضی کشور در واکنش به مطالبات برخی سودجویان در خصوص مخالفت با تغییر کاربری اراضی اظهار داشت: از ۱۶۵ میلیون هکتار اراضی کشور فقط ۱۸ میلیون هکتار قابل کشت است که کمتر از ۱۱ درصد بوده و از این بین نیز فقط پنج میلیون هکتار آن از نظر حاصلخیزی درجه یک و دو است که بر اهمیت حفظ آن تاکید دارد.

افلاطونی یادآور شد: قزوین را به عنوان پایلوت حفظ و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی انتخاب کردیم چون قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود و از مولفه‌های متعدد زیرساختی و مطالعاتی برخوردار است.

انتهای پیام

 

نظر شما