ظرفیت ماهواره خیام در پایش هوشمند اراضی کشاورزی استفاده می شود

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۲۱:۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۴۸۳۱۱۵
ظرفیت ماهواره خیام در پایش هوشمند اراضی کشاورزی استفاده می شود
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: ظرفیت ماهواره خیام پس از اتصال به پنجره واحد زمین در پایش هوشمند اراضی کشاورزی استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین، رضا افلاطونی شب چهارشنبه در جمع کارکنان مدیریت امور اراضی استان قزوین اظهارداشت: پایش هوشمند اراضی کشاورزی از تکالیف دفتر مهندسی قرار داده شده و سازمان فناوری اطلاعات قرار است نتیجه کارهای قابل ارائه را اعلام کند. 

وی اضافه کرد: دسترسی سریع به موقعیت جغرافیایی اراضی کشاورزی، رصد تغییر کاربری و هرگونه مدیریت از طریق این پایش امکان پذیر بوده و در کارتابل مدیران هر منطقه فرستاده می‌شود. 

افلاطونی بیان کرد: لینک کردن سامانه‌های امور اراضی با یکدیگر به شکل مکان محور از دیگر اقدامات نو در راستای بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای تحقق هرچه سریع‌تر آن اهتمام ویژه‌ای لحاظ شده است.

این مسئول تصریح کرد: یکی از دستاوردهای سامانه‌ای شدن فعالیتهای امور اراضی، الکترونیکی شدن استعلام است که به تسریع کارها منجر شده و برای این مهم نیز پنجره واحد پس از اتصال به ماهواره خیام بلافاصله به استعلام مردم پاسخ می‌دهد. 

121

افلاطونی به کارهای نوین در امور اراضی کشور اشاره کرد و گفت: در معاونت حفظ کاربری امور اراضی تجمیع بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها در دستور کار قرار گرفته و آموزش به شکل جدی پیگیری شود. 

رئیس سازمان امور اراضی کشور یادآورشد: بر اساس تفاهم نامه امضا شده با وزارت جهاد کشاورزی از نیروهای نظام مهندسی برای نظارت بر طرح‌ها و از ظرفیت سمن‌ها، تشکل‌ها و کارشناسان نظام مهندسی در راستای نظارت همگانی نیز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز