استاندار قزوین خبر داد:

موزه ی فرهنگ و آموزش استان در اردیبهشت ۹۴ به بهره برداری می رسد

۱۳۹۴/۰۱/۰۳ - ۱۱:۳۸:۰۸
کد خبر: ۲۷۳۵۴۶
موزه ی فرهنگ و آموزش استان در اردیبهشت ۹۴ به بهره برداری می رسد
روزبه: از افتتاح موزه ی فرهنگ و آموزش استان در اردیبهشت 94 همزمان با هفته معلم خبر داد.

                                                                                                                                  روزبه استاندار قزوین

به گزارش خبرگار برنا در قزوین؛ مرتضی روزبه استاندار قزوین در بازدید از موزه ی فرهنگ و آموزش استان قزوین که معاونان سیاسی و امنیتی،امورعمرانی،محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ایشان را همراهی می کردند با اعلام این خبر افزود: با پیگیری و تلاش آموزش و پرورش استان این مدرسه دیانت،مرمت و برای احداث این موزه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد:پیگیری مستمر برای جمع آوری آثار بیشتری برای الحاق به این موزه بایستی صورت بگیرد تا این مکان با توجه به قدمت استان به موزه ای پرمحتواتر برای استفاده و بهره مندی بیشتر مردم استان تبدیل گردد.

روزبه ادامه داد:حضور پیشکسوتان آموزش و پرورش در این مکان باعث فراهم آمدن زمینه مناسب برای الحاق آثار بیشتری به این مکان فرهنگی خواهد شد.

ایشان تصریح کرد:راه اندازی این مکان هدیه ای به مردم استان بخصوص نسل جوان است تا با آثار قدیمی و تاریخی استان آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی ادامه داد:البته این موزه برای بازدید گردشگران در ایام نوروز94 آماده می باشد ولی با غنای بیشترآن می توان نتیجه پربارتری را کسب کرد.

وی در ادامه بر ضرورت بهره گیری از تجارب دیگر استان ها در نحوه تکمیل این موزه تاکید کرد.

معاون امور عمرانی استاندار نیز در این بازدید گفت: احداث این موزه به خاطر سبقه ی فرهنگی استان یک امر ضروری است که با جدیت بیشتری باید پیگیری گردد.

منوچهر حبیبی ادامه داد:با شهرداری قزوین برای نگهداری این مکان هماهنگی صورت گرفته است و همچنین اقدامات لازم برای خرید مکان مجاور این ساختمان نیز انجام شده است.

این ساختمان اثری است باقیمانده از دوره ی قاجاریه ،با قدمتی در حدود 150 سال با اتاق های به هم پیوسته و غلام گردشی،کتیبه ها و خنچه های سقف و شیشه های رنگین،حوض و فواره ی سنگی و طاق ضربی زیر زمین هایش ما را به سال هایی خواهد برد که آرامش روحی یکی از هدایای آن است.

این بنای زیبا در سال 1306 شمسی به صورت استیجاری در اختیار فرهنگ قرار گرفته و"دبستان دیانت"در آن آغاز به کار کرده و سپس توسط شهرداری وقت خریداری و به مالکیت اداره ی فرهنگ در آمده است

در این موزه قدیمی ترین کتاب هلی درسی،کارنامه ها،دفاتر حضورو غیاب،انواع ترازوها و قپان قدیمی،چرتگه،انواع و اقسام وسایل آزمایشگاهی شیمی،فیزیک،ماشین های تحریر،وسایل موسیقی و هنر،فیلم،آپارات و صدها اسلاید و...برای بازدید به معرض نمایش گذاشته شده است.

همچنین این موزه محل سابق دبستان  دیانت در خیابان شهید انصاری واقع شده است و در تعطیلات نوروز 94 از 3 الی 12 فروردین از 9 صبح الی 13:30 برای برای بازدید علاقه مندان مهیا می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز