استاندار قزوین تاکید کرد:

شرایط عادی زندگی باید هرچه سریع تر به مناطق طوفان زده برگردد

۱۳۹۴/۰۱/۱۳ - ۰۹:۴۴:۴۰
کد خبر: ۲۷۴۶۷۳
شرایط عادی زندگی باید هرچه سریع تر به مناطق طوفان زده برگردد
روزبه پس از بازدید از مناطق طوفان زده اسفرورین و لوشکان تاکید کرد: شرایط عادی زندگی باید هرچه سریع تر به مناطق طوفان زده استان برگردد.

به گزارش خبرنگار برنا در قزوین؛مرتضی روزبه استاندار قزوین به همراه نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان از شهر طوفان زده اسفرورین و روستای لوشکان بازدید کرد.

روزبه با حضور در شهر اسفرورین و روستای لوشکان از نزدیک و به شکل میدانی خسارات و آسیب های وارده به اموال و خانه های مسکونی ، المان و فضاهای عمومی و شهری را مورد بازدید  قرار داد.

استاندار در این بازدید از محلات و مناطق مختلف شهر اسفرورین و روستای لوشکان بازدید به عمل آورد و بر سرعت خدمت رسانی به ساکنین ین مناطق تاکید کرد.

وی در ادامه با حضور در ستاد هماهنگی مدیریت بحران که در محل شهرداری اسفرورین تشکیل شد با تاکید بر حفظ امنیت و آرامش از دستگاه های خدمت رسان خواست که در کمترین زمان ممکن شرایط دسترسی مردم به خدمات زیربنایی از قبیل برق،آب آشامیدنی،گاز و ارتباط تلفنی را فراهم کنند.

استانداردر این جلسه افزود: خسارات و صدمات طوفان و گردباد منحصر به یک بخش و منطقه نیست بلکه کل استان را تحت تاثیر قرار داده است و درحال ارزیابی و برآورد میزان خسارات وارده به مناطق مختلف هستیم تا از طریق مقامات مافوق  و مجاری ذی ربط نسبت به جبران خسارت از طرق قانونی فراهم شود.

وی یادآور شد: معاون اول رییس جمهور دکترز جهانگیری از ساعات اولیه طوفان پیگیر مساله بودند که گزارشی از حادثه و آسیب ها و خسارات وارده به نامبرده ارائه شد و گزارش کامل پس از بازدیدهای میدانی و بررسی های لازم جمع بندی و به وزارت کشور و مقامات مسئول ارسال خواهد شد.

رییس ستاد مدیریت بحران استان تصریح کرد: ایران  کشوری است که حوادث  غیرمترقبه در مناطق و مراکز شهری و روستایی آن زیاد اتفاق می افتد و با وقوع این حوادث وضع عادی زندگی انسانها تغییر می‌کند فلذا مدیران و مجموعه افرادی که در حوزه مدیریت بحران فعالیت می‌کنند باید آرام ترین و با تدبیرترین آدمها باشند.

وی افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران باید آرامترین افراد برای تدبیر باشند تا سریع ترین و منطقی ترین تصمیمات  و واکنش ها را  در زمان مقتضی اتخاذ کنند.

استاندار با بیان اینکه در زمان بحران با سه گروه از افراد سروکار داریم در ادامه افزود: برخی از افراد بحران را با بسیج دستگاه های خدمات رسان  مدیریت کرده  و کار امداد رسانی  را انجام می دهند.اما دسته دیگر افرادی هستند که از دل بحران بحران های دیگری درست می کنند.

وی با اشاره به دسته سوم اظهارداشت: دسته سوم افرادی هستند که بحران سواری می‌کنند که در این شرایط مدیران حق ندارند وارد حوزه بحران سواری و بحران سازی شوند بلکه باید بحران  را مدیریت کرده و کار  و وظیفه خود را انجام دهند و ناراحتی ،عصبانیت و اعتراضات مردم را در چنین شرایطی طبیعی و عادی بدانند.

استاندار گفت: در برخورد با مردمی که شرایط عادی زندگی شان تغییر کرده باید با عزت و احترام رفتار کرد تا کرامت انسانی آنها را خدشه دار نشود فلذا خدمات رسانی به مردم این مناطق باید با حفظ عزت و کرامت انسانی صورت بگیرد.

رییس ستاد مدیریت بحران استان با تاکید بر اینکه" خیلی سریع باید زندگی در این مناطق جریان پیدا کرده و با افراد آسیب دیده همنوا شد و صرفا"به بیان دردها اکتفا نکرد. " در ادامه اظهار داشت: باید از طریق شهرهای همجوار اکیپ هایی برای پاکسازی سطح شهرها و روستاهای طوفان زده اعزام شود وهماهنگی های لازم  بین فرمانداران تاکستان و بوئین زهرا برای خدمات رسانی صورت گیردتا با بسیج کلیه امکانات ، شرایط عادی زندگی در این مناطق فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز