رییس حوزه هنری استان قزوین:

هنرمند متعهد ارزش مدار است

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۱۲:۲۹:۳۹
کد خبر: ۲۷۵۴۰۴
هنرمند متعهد ارزش مدار است
کرم الهی: در رویکرد جدید حوزه هنری، محور و اساس کار، هنرمند انقلاب اسلامی است زیرا هنرمند متعهد، ارزش مدار است.

به گزارش خبرنگار برنا در قزوین؛ محمد کرم الهی رییس حوزه هنری استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: تاثیر و نقش شهید آوینی در تبیین هنر انقلاب اسلامی غیرقابل انکار است و سید شهیدان اهل قلم درس های بزرگی را که در مکتب اسلام انقلابی آموخته بود را به نسل جدید منتقل کرد و در عمل به ما آموخت که شهادت هنر مردان خداست و راه رسیدن به مقصود از مسیر اسلام ناب محمدی (ص) می گذرد.

رئیس حوزه هنری استان افزود: ارزشی بودن، پذیرش عمومی، داشتن کارکرد موثر، اتکاء به تاریخ غنی، آشنایی سه نسل با این آثار از مهمترین دلایل ماندگاری آثار فرهنگی شهید آوینی است که به عنوان یک پدیده فرهنگی قابل مطالعه است.

کرم الهی تصریح کرد: تحلیل فضای هنری معلول شناخت سه اصل هنر، هنرمند و مخاطب هنری است و در رویکرد جدید حوزه هنری، محور و اساس کار، هنرمند انقلاب اسلامی است زیرا این هنرمند متعهد ارزش مدار است که با جهانی از باورها و ارزش های مقدس با خلق آثار هنری به دل مشغولی های خود و جامعه می اندیشد و پاسخ می دهد و در خلق اثر، آرمانش را به رخ می کشد.

این مقام مسوول اضافه کرد و گفت: دعوت از فعالان هنر انقلاب اسلامی در راستای تحقق همین آرمان برنامه ریزی شده است و در این مرکز تلاش می کنیم تا امانتی که توسط هنرمندان انقلابی طی چهار دهه خلق و حفظ شده را برای نسل های پیش رو ثبت و ضبط کنیم زیرا دانش نامه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی مجموعه بزرگی است که خاطرات و آثار این هنرمندان می تواند تجمیع و ثبت شود.

وی در ادامه به ظرفیت بالای هنری و فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: استان قزوین در این بخش از پتانسیل بالایی برخوردار است و باید به دور از نگاه شعاری در تمام شاکله و شاخص های برنامه ریزی های فرهنگی و هنری آن را مورد توجه قرار دهیم تا به اجرا برسیم.

رئیس حوزه هنری استان در پایان به تشریح برنامه های این مجموعه در هفته هنر انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز امیدواری کرد با تجمیع توان دستگاه های اجرایی استان، این برنامه ها به شکل مطلوبی عملیاتی شوند.

حوزه-هنری

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز