معاون امور عمرانی استاندار:

استان قزوین رتبه ۱۸ تولید ناخالص ملی را دارد

۱۳۹۴/۰۶/۱۹ - ۱۲:۳۰:۳۱
کد خبر: ۳۱۶۸۸۴
استان قزوین رتبه ۱۸ تولید ناخالص ملی را دارد
منوچهرحبیبی گفت: استان قزوین با سهم 1.6درصدی جمعیت کشور در تولید ناخالص ملی رتبه 18 را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه اقتصاد مقاومتی به بیان وضعیت اقتصادی استان پرداخت و افزود: استان قزوین با سهم 1.6درصدی جمعیت کشور جایگاه 20، با سهم 9دهم درصدی مساحت کشور جایگاه 23 را دارا می باشد.

وی افزود: در حال حاضر استان قزوین با داشتن رتبه 11 در بخش جی دی سی سرانه، رتبه 18 در بخش ارزش افزوده کشاورزی، رتبه 19در بخش درامدهای استانی، رتبه 14 در بخش ارزش افزوده صنعت، رتبه 18 در تولید ناخالص ملی را دارا میباشد.

وی ادامه داد: در بخش های اقتصادی نیز در حوزه کشاورزی رتبه16.83 ،در بخش صنعت و معدن رتبه30.53، در بخش خدمات رتبه 40.72، در بخش ساختمان و آب و برق و گاز نیز رتبه10.39را دارا می باشد.

وی ادامه داد: این امر بیانگر توانایی و ظرفیت های مختلف در حوزه های مختلف است و در راستای بند31 سیاست های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی مجموعه مدیریتی استان به منظور تبیین اهداف این امر مهم اقدامات خوبی را انجام داده اند و تاکیدات ایشان را با جدیت دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه استان قزوین پایلوت اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: نشست های آموزشی مختلفی در خصوص تقویت این امر در استان برگزار شده و یک گفتمان سازی واحدی در بین مسئولین در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان صورت گرفته است.

وی افزود: در خصوص شناسایی ظرفیت روستاها اقداماتی صورت گرفته و مجموعا در حوزه های مختلف نیز 110برنامه و راهکار عملیاتی و اجرایی تدوین شده که منجر به تدوین سند اولویت دار محرک اقتصاد مقاومتی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز