آیت الله سید جعفر سیدان «حفظه الله»:

قزوین از دیرباز سرزمینی عالم خیز بوده است

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۱۴:۲۶:۲۰
کد خبر: ۳۳۰۰۴۹
قزوین از دیرباز سرزمینی عالم خیز بوده است
آیت الله سیدان در همایش "مدرس وارسته": قزوین شخصیت های فرهیخته بسیاری دارد که جمعی موجود و جمعی از دنیا رفته اند که بی شک همه این عالمان قزوینی سرمشق زندگی اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، آیت الله سید جعفر سیدان «حفظه الله» در همایش تجلیل از آیت‌الله سید هاشم مدرس قلعه‌ای قزوینی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین‌زهرا قزوین برگزار شد، گفت: علم و تدریس شیخ هاشم قلعه ای قزوینی در حوزه علمیه مشهد بی نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه این عالم وارسته در دروس اصول، فصول و فقه بسیار فوق العاده و زبانزد بود، عنوان کرد: شیخ هاشم قزوینی شخصیتی است که در مسیر تکامل حرکت کرده و باعث رستگاری خود و دیگران شده است.

آیت الله سیدان برگزاری این همایش ها را برای الگوسازی شخصیت ها و مفاخری چون آیت الله شیخ هاشم قزوینی مهم دانست و افزود: اگر به سرگذشت این مدرس وارسته نگاه کنیم، تمام زندگیشان انسان را از میل به دنیا به سمت حقایق هستی سوق داده است.

آیت الله سیدان «حفظه الله» قزوین را سرزمینی عالم خیز دانست و گفت: قزوین شخصیت های فرهیخته بسیاری دارد که جمعی موجود و جمعی از دنیا رفته اند و همه این عالمان قزوینی سرمشق زندگی اند.

وی افزود: این استاد برجسته در صحنه های اجتماعی همواره پیش قدم بود و باید بر رویکرد سیاسی و اجتماعی زندگی ایشان دقت نظر و بررسی های بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌ الله سید هاشم مدرس قلعه‌ای قزوینی در حوزه فعالیت داشتند، گفت:  آیت الله هاشم مدرس در حوزه مشغول تدریس و علوم حوزوی بودند اما هرگاه که نیاز بود یک عالم حوزوی نظر بدهد ایشان حضور داشت و تبعید شدن وی نیر براساس همین جنبه زندگی سیاسی ایشان بود.

این عالم گرانقدر ضمن تشکر از مقامات و مسوولین دانشگاه آزاد اسلامی بویین زهرا به جهت برگزاری این همایش گفت: جا دارد که بیانات این عالم گرانقدر و زندگی سیاسی ایشان به نسل امروز معرفی شود.

2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز