همزمان با ششمین روز از محرم برگزار شد؛

سوگواره احلی من العسل در قزوین برگزار شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۱۰:۳۷:۲۶
کد خبر: ۳۳۲۰۱۸
سوگواره احلی من العسل در قزوین برگزار شد
همزمان با ششمین روز از ماه محرم و شهادت حضرت قاسم(ع) تجمع دانش آموزان عاشورایی با حضور یک هزار و 500 دانش آموز در امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام علی انصاری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در حاشیه برگزاری این سوگواره گفت: سوگواره احلی من العسل هر ساله در روز ششم محرم به یاد نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم(ع) با حضور دانش آموزان متوسطه برگزار می شود و در سال جاری نیز حدود 8 هزار دانش آموز در سراسر استان در این مراسم شرکت می کنند.

وی افزود: این تجمع عاشورایی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در امامزاده حسین(ع) و همزمان با آن در شهرستان ها اجرا شد.

این مقام مسئول تبیین نقش حضرت قاسم(ع) در واقعه کربلا و بیان معارف والای عاشورا را هدف این سوگواره ذکر کرد و گفت: اجرای این گونه برنامه ها زمینه ساز تربیت دینی و عاشورایی دانش آموزان می باشد و این همایش ها آنها را با معارف دین مبین اسلام و نهضت سرخ عاشورا بیش از پیش آشنا می کند.

حجت الاسلام علی انصاری اضافه کرد: باید برگزاری آیین های مذهبی در این استان و در سراسر کشور به خصوص مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی به نحو مطلوب انعکاس داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان ابراز امیدواری کرد: باید دانش آموزان با الگوگیری از سیره حضرت قاسم(ع) پیرو مسیر ارزشمند و والای ایشان باشند و در این راه معلمان و مربیان می توانند به عنوان راهنمایی برای دانش آموزان عمل نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز