با حضور مسوولان کشوری؛

اولین دوره آموزشی شوراهای آموزش و پرورش در استان قزوین برگزار شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۱۰:۴۵:۵۰
کد خبر: ۳۳۷۵۸۱
اولین دوره آموزشی شوراهای آموزش و پرورش در استان قزوین برگزار شد
اولین دوره آموزشی ضمن خدمت با عنوان شوراهای آموزش و پرورش به منظور ارتقای دانش و آگاهی کارشناسان شوراهای مناطق آموزش و پرورش، در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین،‌ اولین دوره آموزشی ضمن خدمت با عنوان شوراهای آموزش و پرورش با حضور واسعی مدیرکل امور حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان وزارت آموزش و پرورش، میرزایی رییس برنامه ریزی دفتر شوراهای این وزارت خانه و قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار شد.

واسعی مدیرکل امور حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان وزارت آموزش و پرورش طی سخنانی از زحمات و تلاش های مدیرکل استان و همکاران تشکر نمود و به ظرفیت درآمدزایی تشکیلات شوراهای آموزش و پرورش در استان ها و شهرستان های استان اشاره کرد.

وی در ادامه وظایف و اختیارات شوراهای آموزش و پرورش در ارتباط با جذب درآمد برای آموزش و پرورش را تشریح کرد و افزود: جذب درآمد برای آموزش و پرورش راههای مختلفی دارد که شامل پیشنهاد وضع عوارض، تشویق و ترغیب متمکنین به احداث واحدهای مدارس، برنامه ریزی برای تهیه زمین و سایر امکانات، سوق دادن بخشی از درآمد بانک ها به امر آموزش و پرورش و ... می باشد.

مدیرکل امور حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: درآمد شوراهای آموزش و پرورش در قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش مصوب 1372 مطرح شده است که در ماده 10، 11، 13، 16، 17 و 18 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش به آن اشاره شده است.

در ادامه موضوعاتی از قبیل چگونگی فروش ساختمان های فرسوده و بلا استفاده، پیگیری تبصره3 ماده38 قانون مالیات بر ارزش افزوده و احکام مالی و رعایت مسایل حقوقی مطرح که مورد گفت و گو قرار گرفت.

همچنین میرزایی رییس برنامه ریزی دفتر شوراهای وزارت آموزش و پرورش نیز در سخنانی در خصوص برنامه شوراها برای اجرای صحیح و دقیق قانون نسبت به ترکیب اعضا و وظایف شوراها، جایگاه روسای ادارات در قانون شوراها، راه های جلب مشارکتهای مردمی، روند تشکیل جلسات، عوامل موثر در پویایی شوراها، نقش کارگروه های تخصصی در دستور کار شوراها، ویژگی و اهداف قانون شوراها و وظایف کارشناسان شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان در راستای اجرای قانون شوراها مطالبی ارائه نمود.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این دوره آموزشی ضمن خیرمقدم به مسئولین و مدعوین،  با اشاره به عملکرد شوراهای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها و فرصت ها و نقاط قوت قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش گفت: از کلیه اعضای شوراها درخواست می شود نسبت به اجرای دقیق و نظارت کامل در قانون شوراها اهتمام لازم را داشته باشند، باید قوانین و مصوبات شوراهای آموزش و پرورش را به نحو احسن اجرا نموده و از این فرصت بدست آمده نهایت بهره برداری را برای کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی نمود.

گفتنی است در این دوره آموزشی واسعی مدیرکل امور حقوقی، املاک و حمایت قضایی، میرزایی رییس اداره برنامه ریزی دفتر شوراها و رحیمی رییس اداره معاونت پارلمانی امور مجلس، وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونین اداره کل و کلیه روسای مناطق 14گانه استان حضور داشتند.

آموزش و پرورش

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز