مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری قزوین خبر داد:

عملیات احداث بوستان ملاخلیلا به پایان رسید

۱۳۹۴/۰۸/۲۸ - ۱۴:۰۰:۵۸
کد خبر: ۳۴۱۲۱۹
عملیات احداث بوستان ملاخلیلا به پایان رسید
کاظمی: عملیات احداث بوستان ملاخلیلا به عنوان بزرگترین بوستان جنوب شهر قزوین با مساحت 7هکتار به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سید مهدی کاظمی مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی احداث بوستان ملاخلیلا با هدف توسعه فضای سبز و افزایش سرانه پارکی از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و در مدت شش ماه احداث شده است.

سید مهدی کاظمی افزود:  احداث جایگاه نگهداری پرندگان، برکه، چاهخانه، کوچه باغ، عمارت‌های چهل پنجره و هفت درب، جعبه‌های اطفای حریق، سیستم آبیاری قطره ای، حفظ و احیای 550اصله درختان کهنسال و تنومند، بکارگیری مصالح طبیعی، استفاده از طراحی سنتی در احداث ابنیه ها و کاربری های متنوع این بوستان شامل تفریحی، گردشگری، آموزشی، فرهنگی، اسکان موقت مسافرین و ... را از ویژگی های این بوستان برشمرد.

وی افزود: با بهره برداری از این بوستان، بخشی از کمبود فضای سبز در منطقه جنوب شهر جبران و امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای شهروندان فراهم می شود.

این مسوول ادامه داد: بوستان خانوادگی ملاخلیلا، به عنوان بزرگترین بوستان درون شهری قزوین با رعایت الزامات یک بوستان شهری احداث شده و  به لحاظ موقعیت قرارگیری در مسیر ورودی شهر، بخش غربی آن به عنوان بوستان مسافر پیش بینی و  امکانات اقامتی مناسبی نظیر سکو و آلاچیق، سرویس بهداشتی، بازیگاه کودک، نمازخانه و ... برای پذیرایی از مسافرین اختصاص یافته است.

وی در پایان گفت: امیدواریم شهروندان همچون گذشته در حفظ و نگهداری این بوستان مشارکت فعال و با عوامل اجرایی بوستان همکاری لازم را داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز