با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛

اقبالیه پس از ۲۳سال صاحب کتابخانه عمومی مستقل شد

۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۵۶:۴۰
کد خبر: ۳۴۳۱۴۹
اقبالیه پس از ۲۳سال صاحب کتابخانه عمومی مستقل شد
با حضور داود محمدی و حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ساختمان جدید کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی پس از 23سال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، کتابخانه عمومی اقبالیه که مدت 23سال در ساختمان استیجاری مستقر بود با همکاری و حمایت شهرداری و شورای اسلامی این شهر و پیگیری اداره کل کتابخانه ها با امکانات و تجهیزات مناسب در ساختمانی مستقل آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام حسینی در جلسه ای که به مناسبت افتتاح این کتابخانه در سالن شورای شهر اقبالیه با حضور رییس و اعضای شورا و سایر مسئولان برگزار شده بود، اظهار داشت: کتابخانه ها برای توسعه خدمات رسانی نیاز به برخورداری از امکانات و شرایط مناسب دارند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه گفت: همچنین کتاب خوانی از بینادی ترین نیازهای هر جامعه ای محسوب می شود و این نیاز در کشور اسلامی ما با سابقه غنی فرهنگی بیشتر احساس می شود که امید است با برنامه ریزی های مدون گام های مفیدی در این زمینه برداشته شود.

حجت الاسلام حسینی همچنین در رابطه با اقدامات مجلس شورای اسلامی در حمایت از توسعه مطالعه و کتابخانه ها توضیحاتی ارایه داد.

مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز در این رابطه گفت: تنها راه اندیشمند کردن افراد یک جامعه، دوستی آنان با نوشته است که این مهم، نیازمند برنامه ریزی از دوران کودکی است و کتابخانه در این عرصه می توانند نقشی مهم بر عهده داشته باشند.

رمضانی ادامه داد: ایجاد فضاهای کتاب خوانی در تمامی مناطق استان از مهمترین اهداف این اداره کل است که در این راستا نیازسنجی به منظور بررسی نقاطی که از امکانات فرهنگی محروم هستند، صورت گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های استان یادآور شد: در حال حاضر 54باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که برای رسیدن به حد استاندارد باید این تعداد به 100کتابخانه برسد.

وی اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته تا پایان سال تعداد کتابخانه های استان به 60کتابخانه خواهد رسید.

رمضانی ضمن قدردانی از حمایت های نمایندگان مجلس شورا، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی و مسئولان استانی افزود: این حمایت ها ما را در انجام موفقیت آمیز فعالیت ها دلگرم می سازد.

اقبالیه 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز