طی مراسمی با حضور مسئولان؛

هفته سلامت در قزوین با ورزش شروع شد

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۱۳:۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۹۹۲۳۴
هفته سلامت در قزوین با ورزش شروع شد
همزمان با آغاز هفته سلامت برنامه های نمادین این هفته طی مراسمی با حضور مسئولان در دبیرستان ورزش معمارپور و با تحرک و ورزش دانش آموزان شروع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ برنامه های نمادین هفته سلامت سال 1397 در استان قزوین، در نخستین روز این هفته با حضور دکتر منوچهر مهرام، رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش قزوین و جمعی از مدیران، در دبیرستان ورزش معمارپور و در میان شور و شوق دانش آموزان آغاز شد.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم و اجرای زنده سرود جمهوری اسلامی توسط دانش آموزان شروع شد و در ادامه، رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سخنان کوتاهی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آغاز هفته سلامت، به تغییر نوع بیماری ها در جامعه اشاره و با چند توصیه، دانش آموزان و خانواده ها را به حفظ و ارتقای سلامت خود دعوت کرد.

دکتر مهرام گفت: با رعایت چند نکته ساده مانند پرهیز از خوردن غذاهای آماده(فست فود) و مصرف کم تر نمک، شکر و روغن، و در عوض، تحرک و فعالیت بیش تر بدن خود را همیشه ورزیده نگهداریم.

متولی سلامت استان قزوین خواستارعدم مصرف دخانیات و پرهیز از استرس و اضطراب شد و افزود: استرس را از خود دور کنید و با آرامش زندگی کنید.

دکتر مهرام که برای دانش آموزان دختر سخن می گفت؛ تاکید کرد تا دختران به مصرف ترکیبات آهن که در اختیار آنان قرار می گیرد، اهتمام ویژه داشته باشند.

 وی ادامه داد: ترکیبات آهنی که در مدارس توزیع می شود و بسیار برای خون سازی، مهم و مفید است؛ باید توسط دانش آموزان دختر بطور مرتب مصرف شود؛ زیرا دانش آموزان دختر برای خونسازی به این ترکیبات نیاز مبرم دارند.

در ادامه این برنامه، دانش آموزان به اجرای برنامه های متنوع ورزشی، اجرای سرود همگانی و حرکات ورزشی پرداختند.

یکم تا هفتم اردیبهشت هر سال در ایران با نام هفته سلامت نامگذاری شده است و به همین مناسبت برنامه های نمادین سلامت محور با همکاری دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش اجرا می شود.

علوم پزشکی1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز