سخنگوی پارلمان محلی قزوین خواستارشد؛

رعایت مسائل زیست محیطی در برنامه های با نشاط اجتماعی

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۳:۵۳:۳۳
کد خبر: ۶۹۹۶۷۰
رعایت مسائل زیست محیطی در برنامه های با نشاط اجتماعی
سخنگوی پارلمان محلی قزوین خواستار رعایت مسائل زیست محیطی در برنامه های با نشاط اجتماعی بدون اثرات مخرب روانی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مهدیه سادات قافله باشی سخنگوی پارلمان محلی قزوین در نشست علنی شورا ضمن تبریک ایام شعبانیه بر اجرای برنامه های شاد و با نشاط بدون اثرات مخرب آموزشی، روانی و زیست محیطی در شهر تاکید کرد و گفت: این برنامه ها با رعایت مسائل موردنظر می تواند در ارتقای نشاط اجتماعی جامعه و جلوگیری از بسیاری آسیب ها موثر باشد.

وی در تذکری به شهرداری درباره همایش ماهیگیری که جمعه گذشته با حواشی فراوان در بوستان ملت برگزار شد، گفت: سبک زندگی جدید و سکونت در آپارتمان های کوچک و قوطی کبریتی، استفاده از پارک ها را  به عنوان تنها محیط زیست شهری برای همگان به ویژه کودکان و خانواده های آنها ضروری می کند.

این عضو شورا اضافه کرد: در روز جمعه برنامه ای برگزار شد که در آبان ماه سال گذشته نیز برگزار و منتقدان فراوانی هم داشت.

قافله باشی ادامه داد: در پوستر برنامه که از سوی هیات ورزش های همگانی استان قزوین منتشر شد این طور قید شده بود که همایش آموزش ماهیگیری خانوادگی با چهار محور آموزش تئوری و عملی، شناخت انواع ماهی ها، نحوه پاک و تمیز کردن ماهی و نحوه طبخ ماهی است.

وی گفت: این طور که مسئولان برنامه اعلام کرده اند یک میلیون ٢٠٠هزار تومان ماهی قزل آلا در استخر پارک ملت با هماهنگی سازمان پارک ها و فضای سبز رها شده و طی فراخوانی از شهروندان خواستند با پرداخت مبلغ 20هزار تومان در این برنامه شرکت کنند.

قافله باشی خاطرنشان کرد: باتوجه به جو به وجود آمده در فضای رسانه ای باید به استحضار برسانم که نه گیاه خوارم، نه با ورزش ماهیگیری مشکل دارم، نه تحریک شده ام و نه کسی یا گروهی را حمایت یا تحریک به اخلال در برنامه یا توهین به شخص یا گروهی کرده ام بلکه تنها به عنوان یک شهروند و البته عضو شورای شهر قزوین در صفحه شخصی خود اظهار نظر کرده ام که عدم اعتماد عمومی آنجا شکل می گیرد که از کودکان می خواهیم ماهی قرمز کوچک خود را در حوض های پارک رها کنند و بعد فراخوان ماهیگیری در سطح پارک های شهر برگزار می کنیم.

وی افزود: اکنون هم معتقدم پس از این نیز با برگزاری این نوع مسابقات، غیر از اثرات مخرب هم زیستی ماهی های قرمز با قزل آلا با یک سرمایه اجتماعی مخدوش رو به رو خواهیم بود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: سال هاست به کودکان گفته ایم ماهی های قرمز هفت سین خود را به پارک بسپارند و در آنجا رها سازند ولی هنوز فروردین تمام نشده فراخوان ماهی گیری در همان حوض پارک را می دهیم.

وی ادامه داد: این برنامه هم تمام شد! ماهی های قرمز به قلاب گرفته شده دوباره به آب رها شدند ولی آیا کسی تضمین می کند این اتفاق در نبود مسئولان رخ ندهد، آیا امکان برگزاری این برنامه در خارج از شهر و بوستان های شهری نبود؟برنامه ای که پارسال هم معترض داشت چرا دوباره در همان مکان برگزار می شود.

قافله باشی در ادامه بر آموزش حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: آموزش حفظ و نگهداری که این همه اعضای محترم شورا بر آن تاکید دارند تنها در خصوص پسماند و زباله نیست، محیط زیست  نیز نیاز به آموزش دارد و این آموزش شامل همه موارد می شود.

وی تصریح کرد:پارک ها باید محل امنی برای آموزش محیط زیست، بازی و شادی باشند و یقین دارم فراخوان ماهی گیری و قلاب انداختن در حوضی که کودکان در آن برای ماهی هایشان خرده نان می ریزند و با شادی به تماشایشان می ایستند هیچ کدام از این مفاهیم را متبلور نمی کند.

این عضو پارلمان محلی ضمن تذکر به شهرداری و سازمان های مربوط جهت همکاری با این برنامه افزود: مصرانه خواهان این هستم که در مشارکت با ارگان ها و دستگاه های دیگر و سیاستگذاری های آینده دقت نظر بیشتری صورت پذیرد تا شاهد برگزاری برنامه هایی باشیم که شادی و نشاط را بدون اثر مخرب آموزشی، روانی و زیست محیطی برای همه شهروندان به ارمغان بیاورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز