سخنگوی شورای شهر از شهرداری خواستار شد؛

شفاف سازی کنید تا دیوار بی اعتمادی فرو بریزد

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۱۵:۲۳:۲۰
کد خبر: ۷۰۱۰۱۶
شفاف سازی کنید تا دیوار بی اعتمادی فرو بریزد
مهدیه سادات قافه باشی خواستار اعلام عمومی بودجه مصوب سال 97 و قراردادهای شهرداری قزوین شد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ مهدیه سادات قافله باشی عضو شورا در جلسه پارلمان محلی مطرح کرد: یکی از وعده های ما در انتخابات، "شفافیت مدیریت شهری" بود. در راستای شفافیت وعده داده شده، از شهرداری قزوین می خواهم مانند شهرداری تهران، هر خرید و فروش، نحوه انتخاب پیمانکاران، روند مناقصه، مزایده و حتی ترک تشریفات که مابین شهرداری و اشخاص منعقد می شود در سایت شهرداری قزوین منتشر شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شهر ادامه داد: به شفافیت نیاز داریم تا دیوار بی اعتمادی بین مدیران شهری و شهروندان فرو بریزد. هنوز در اول سال هستیم از شهردار قزوین خواستار انتشار بند به بند بودجه مصوب سال 97 شهراری قزوین هستم تا در افکار عمومی، اصحاب رسانه بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: مدیران شهرداری در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی که به بررسی پروژه های عمرانی اختصاص داشت وعده هایی دادند هنوز به مرحله عمل نرسیده است.

ما به مردم قول دادیم کلنگی بر زمین نزنیم و روبانی قیچی نکنیم مگر اینکه پروژه را در اسرع وقت تحویل دهیم و برای شهردار و شورای بعدی تعهدی ایجاد نکنیم!

قافله باشی ادامه داد: مدیران شهرداری قول دادند که برای هفته شورا، فرهنگسرای چوبیندر و زمین چمن مینودر افتتاح شود ولی الان خبری از این پروژه ها نیست.

قافله باشی به سرمایه گذاری گروه رستان اشاره کرد و گفت: سرمایه گذار هایی وجود دارد مانند گروه شناخته شده رستان که با شهرداری قراردادی منعقد کرده اند که به امضای شهردار وقت و اعضای شورای شهر رسیده است. این افراد بر اساس این قرارداد هزینه کرده اند و امروز شهرداری مدعی است که زمینی که در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است فاقد سند معتبر است و معارض دارد. چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان متحمل شده به این افراد است؟

نمی‌توان امضا و تعهدی را که شهردار وقت انجام داده است؛ زیر سوال برد تنها به دلیل اینکه آن شخص امروز شهردار نیست‌.

قافله باشی پیشنهاد داد تا با حضور آقای ترابی، معاونت سرمایه گذاری شهرداری؛ توضیحات کامل در خصوص سرمایه گذاری های شهرداری خواسته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز