رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

فارغ التحصیلان دانشگاهی منشا تحولات بزرگی شدند

۱۳۹۷/۰۲/۱۱ - ۱۹:۵۸:۵۶
کد خبر: ۷۰۳۱۳۳
فارغ التحصیلان دانشگاهی منشا تحولات بزرگی شدند
دکتر موسی خانی گفت: امروز فارغ التحصیلان این دانشگاه چه در داخل کشور و چه در خارج، منشا تحولات بزرگی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سی امین جشن دانش آموختگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که با حضور فارغ التحصیلان دانشکده های مختلف و خانواده های آنان برگزار شد با اشاره به نقش فارغ التحصیلان دانشگاهی در جامعه اظهارکرد: امروز فارغ التحصیلان این دانشگاه چه در داخل کشور و چه در خارج، منشا تحولات بزرگی شدند و اتفاقات خوبی را رقم زدند.

دانشگاه ازاد (3)

دکتر موسی خانی خاطرنشان کرد: امروز اگر این دانشگاه ها نبودند فارغ التحصیلان مدارس ما تبدیل می شدند به نیروهای ناکارآمدی که با دیپلم به دنبال کار می گشتند.

وی ادامه داد: البته ممکن است تعدادی از فارغ التحصیلان هم دنبال شغل باشند، اما بیش از 85درصد فارغ التحصیلان معمولا شغل مناسب کسب می کنند.

وی ضمن قدردانی از همه مسوولان این دانشگاه و خیرمقدم به خانواده های محترم دانشجویان، گفت: تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این مساله را در ذهن تداعی می کند که جامعه ما این مقدار فارغ التحصیل را به چه دلیل می خواهد؟ و چرا دانشگاه ها این مقدار فارغ التحصیل تربیت می کنند؟ اما بنده معتقدم هم جامعه ما به فارغ التحصیلان باسواد نیاز دارد و هم خود فارغ التحصیلان تا از اندوخته های علمی خود در مکان مناسب استفاده کنند.

دکتر موسی خانی افزود: نسبت جمعیت دانشجویی ما به 100هزار نفر تقریبا نصف کشورهای پیشرفته است، البته زمانی ما در این حوزه بسیار عقب بودیم و تنها از افغانستان، بنگلادش و مراکش جلوتر بودیم و این در حالی بود که تنها 6 سال از عمر دانشگاه آزاد اسلامی می گذشت.

وی تصریح کرد:حتی از عراق، ترکیه و ارمنستان هم در این زمینه عقب بودیم اما به همت امام راحل و تلاش های بنیانگذاران دانشگاه آزاد اسلامی از جمله مقام معظم رهبری، مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی و دکتر جاسبی و با وجود مخالفت های وزیر علوم وقت، دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت.

دکتر موسی خانی تصریح کرد: در واقع امام (ره) به عنوان یک استراتژیست،آینده این دانشگاه را پیش بینی کرده بودند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: ما نیروی کارگر زیاد داریم و حتی از کشورهای همسایه هم برای این منظور به کشور ما می آیند ولی ما به نیروی متفکر، خلاق و نوآور نیاز داریم و امروز استراتژی نوآوری به نوآوری در استراتژی تبدیل شده است.

دکتر موسی خانی افزود: نوآوری در استراتژی سبب پیشرفت سازمان ها می شود و این نوآوری در استراتژی را آدم های متفکر و خلاق می توانند برای یک جامعه فراهم کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این استراتژی نوآوری هم که مرهون خلاقیت است، باز محصول ذهن های خلاق است که تجارب را کنار هم می گذارند و حاصل آن خلاقیت می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار داشت: یک تعریف از خلاقیت می گوید سازماندهی تجارب قبلی در الگوهای جدید،خلاقیت را رقم می زند.

دکتر موسی خانی اذعان کرد: ماحصل آن خلاقیت یک محصول به نام نوآوری می شود.

وی اعلام کرد: این سازماندهی مجدد را ذهن های خلاق انجام می دهد و دانشگاه ها محلی است برای پرورش این نوع ذهن ها و تجربیات ارزشمند که از طریق استادان و محیط های آکادمیک برای دانشجویان میسر می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به کسب و کارهای مختلف و موفق در دنیا، کشور و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: تمام انسان های موفق هرگز دنبال کار نمی گردند، بلکه شغل ایجاد می کنند و امروز توجه همه از جمله مقام معظم رهبری، رییس جمهور، دولت، مجلس و ... به شرکت های دانش بنیان و اشتغال زا است.

دکتر موسی خانی افزود: همچنین دانشگاه های ما شتاب دهنده ایجاد و فضا را برای حمایت از ایده های کارآفرینان فراهم کردند.

وی یادآورشد: در اسلام می گوییم یک ساعت تفکر، از یک سال عبادت بالاتر است؛ منظور ما تفکر خلاق است؛ تفکری که سبب رفاه بشریت می شود، که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: بهترین مردم سودمندترین آن ها است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: شما می توانید یک ساعت تفکر خلاق داشته باشید، تفکری که فاصله بین وضع موجود تا وضع مطلوب را پیگیری می کند؛ مدیر حافظ وضع موجود نیست، بلکه برهم زننده وضع موجود است.

این مقام مسوول خطاب به فارغ التحصیلان اظهار داشت: اگر خود را در آن سطح ببینید که می توانید برهم زننده وضع موجود باشید و باور کنید که می توانید اثرات شگرف خلق کنید کارکرد ما در این دنیای فانی، تاثیرگذاری بر جامعه خواهدبود.

دکتر موسی خانی افزود: یکی دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس می کند با بیش از 6 میلیون فارغ التحصیل و این تاثیرات بزرگ را بر آموزش عالی ایران ایجاد می کند؛ یکی می شود دیجی کالا، یکی می شود پزشکی که عینک، لیزیک و ... را از بین می برد؛ اثرات این آدم ها در جامعه بزرگ و شگرف است.

وی افزود:قطعا بدانید که می توانید؛ تیمی که از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال 2016 توانست سی.ام.یو رتبه یک دانشگاه آمریکا را شکست دهد، مورد تجلیل عضو فدراسیون بین المللی ربوکاپ قرار گرفت؛ گفتند چه دانشگاه تاثیرگذاری است که دانشگاه رتبه یک آمریکا را شکست می دهد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: باید اول کشور خود را آباد کنیم و بعد هم خیر ما به سایرین برسد؛ اگر هم برای یادگیری بیشتر عازم کشور خارجی شدیم، حتما باید برای آبادانی کشور خود برگردیم.

دکتر موسی خانی خاطرنشان کرد: یادمان باشد دنیا محل گذر است، آن هایی در این دنیا سربلندند که اثر بیشتر بگذارند و درست زندگی کرده و مشی درست پیشه کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، یادآور شد: مسیر موفقیت، مسیر درستی و تلاش است؛ اگر اراده کنید، می توانید.

دکتر موسی خانی اظهارکرد: امیدوارم با همراهی شما بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم، توصیه می کنم ثابت قدم باشید و صحنه را ترک نکنید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: باانگیزه باشید و پرتلاش، این دانشگاه از هیچ و با حمایت های بزرگانی همچون مرحوم آیت اله باریک بین ساخته شد و امروز گوهر یک دانه شده است و گوهر ما، شما فارغ التحصیلان عزیز هستید.

وی افزود: امسال ما میزبان 2 اتفاق بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هستیم، اتحادیه روسای دانشگاه های آسیا و اروپا که این اجلاس به میزبانی این دانشگاه برگزار خواهد شد و دیگری مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه که آذرماه امسال برگزار خواهد شد و امیدواریم این دانشگاه همچنان منشا اثرات و کارهای بزرگ باشد.

دکتر موسی خانی خطاب به فارغ التحصیلان این دانشگاه گفت: اشتباهات بزرگ کنید، از اشتباه نترسید، اشتباه هرچقدر هم بزرگ باشد به خودتان هراسی راه ندهید، اشتباه لازمه ی پیشرفت و موفقیت است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خاتمه یادآور شد: ما روز اول به پدر و مادرها تعهد کرده بودیم که امانت دار خوبی باشیم و امروز خدا را شاکریم که هم عمر بچه ها و هم منابع مالی شما را تلف نکردیم و فارغ التحصیلان ارزشمندی تربیت کردیم و امیدواریم از این به بعد هم با همت و تلاش و با خلاقیت ها و نوآوری های فکری خودشان در دنیای متلاطم امروز همچنان بدرخشند.

در این مراسم با اهدای لوح و تندیس از دانشجویان ممتاز و برتر رشته های مختلف تجلیل شد.

اجرای سرود توسط گروه دانش آموزان دبیرستان نساء العالمین و اجرای موسیقی زنده توسط کانون فرهنگ وهنر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از دیگر بخش های این مراسم بود.

در این مراسم باشکوه که در سالن امینی و با حضور دکتر موسی خانی رییس این دانشگاه برگزار شد، فارغ التحصیلان با ادای سوگند و قرائت میثاق نامه، متعهد شدند که از آموخته های علمی خود در راستای خدمت، عمران و آبادانی کشور استفاده کنند.

دانشگاه ازاد (2)

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز