رئیس کل دادگستری قزوین خبر داد؛

کاهش ۵۰ درصدی زندانیان جرائم غیر عمد

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۵:۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۱۰۰۴۸
کاهش ۵۰ درصدی زندانیان جرائم غیر عمد
حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی گفت: می توان با اجرای سیاست های کاهش جمعیت کیفری تعداد زندانیان جرائم غیر عمد را تا 50درصدکاهش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در جشن بزرگ گلریزان گفت: با مجازات های جایگزین حبس، اجرای سیاست های کاهش جمعیت کیفری، جشن گلریزان و کمک خیرین در آزادای زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد می توان تا سال های آینده تعداد زندانیان استان قزوین را تا ۵۰ درصد کاهش داد.

قدرتی اظهار کرد: یکی از برنامه های ما کاهش زندانیان استان قزوین تا 50درصد است زیرا با این وضعیت فعلی برای ۲۰هزار نفر از خانواده آنها مشکلات اجتماعی متعددی ایجاد شده است و ما شاهد بروز آسیب هایی همچون اعتیاد، طلاق و مشکلات دیگر در بین اعضاء خانواده زندانیان هستیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین اعلام کرد: دستگاه قضایی استان با جدیت سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان را در پیش گرفته، تا تعداد زندانیان را کاهش دهد؛ زیرا 4هزار زندانی زیبنده استان قزوین با این پیشینه فرهنگی و تاریخی نیست و جای امیدواری است که با کمک خیرین و مسئولان تعداد زندانیان اکنون به ۳۶۰۰نفر کاهش یافته است.

نورالله قدرتی تصرح کرد: همه باید تلاش کنیم تا زندان به عنوان آخرین مجازات برای افراد غیر قابل اصلاح باشد و نگذاریم افراد به دلایلی همچون چک، مهریه و جرائم غیر عمد به زندان بروند چون این موضوع آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

حجت الاسلام قدرتی در ادامه بیان کرد: به قضات هم تاکید کرده ایم در برخورد با جرائم غیر عمد نگاهی ویژه همراه با رأفت اسلامی داشته باشند و در چنین جرائمی تلاش کنند تا منجر به سازش شود.

وی اظهار داشت: مجازات های جایگزین حبس با جدیت در دستور کار قضات استان قرار گرفته است زیرا قرارنیست، هر پرونده ای که به صلح و سازش منجر نمی شود به زندان ختم شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: زندانی شدن حتی یک نفر برای جامعه ما آسیب های سنگین و جبران ناپذیری را به دنبال دارد و هزینه های زیادی را باید متحمل شویم پس باید نگاه جامعه به موضوع حبس و زندان تغییر کند.

وی اضافه کرد: امروز تلاش می کنیم موضوع اختلافات خانوادگی و مهریه زوجه ابتدا به واحد های مشاوره و کمیته صلح و سازش ارجاع شود که حدود ۴۵روز تا سه ماه برای سازش تلاش می شود و سپس به سازمان ثبت اسناد می رود و در نهایت به دستگاه قضایی ختم می شود تا به سادگی جدایی اتفاق نیافتد.

حجت الاسلام قدرتی در پایان عنوان کرد: در سال 96 تعداد ۳۰۹نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان قزوین با کمک خیرین و ستاد دیه استان آزاد شدند و امسال هم باید ۳۳۰نفر از زندان های استان آزاد شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز