معاون اقتصادی استاندار قزوین:

عملکرد بانک هاى استان در پرداخت تسهیلات ضعیف است

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۲:۵۹:۴۰
کد خبر: ۷۱۰۳۶۰
عملکرد بانک هاى استان در پرداخت تسهیلات ضعیف است
منوچهر حبیبی از عملکرد بانک هاى استان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و رونق تولید انتقاد شدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در نشست کارگروه اشتغال قزوین با توجه به ضعف عملکرد از سوی بانک‌ ها و دستگاه‌ های اجرایی در اجرای طرح‌ های اشتغالزایی استان قزوین گفت: طی آنچه تاکنون دیده می‌ شود، بانک‌ ها نه‌ تنها با طرح‌ های اشتغال همراهی نکرده‌ اند بلکه در مقابل آن مقاومت هم دارند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد: باید این رویه تغییر اساسی کند، چراکه در حال حاضر برخی از بانک‌ ها به بهانه‌ های واهی و اشکال‌ تراشی‌ های مختلف مردم را سر دوانده و موجب دلسردی مردم از اجرای این طرح‌ ها می‌ شوند.

حبیبی در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک ها افزود: این روند عدم همراهی از ارزیابی عملکرد بانک‌ ها در مقابل طرح‌ های روستایی و فراگیر به‌ دست‌ آمده است که اصلاً قابل‌ قبول نیست.

وی بیان کرد: از سوی دیگر دستگاه‌ های متولی اشتغال استان وقت لازم را برای پیشبرد اهداف تعیین‌ شده قرار نمی‌دهند و با وعده‌ های تحقق در هفته‌ ها و روزهای آینده موضوع را پیش می‌برند.

این مسوول ادامه داد: همچنین برخی از فرمانداری‌ ها هم نشان داده‌ اند که در مقابل این طرح‌ ها توجیه نیستند، چرا که طرح‌ های اثرگذار و شاخص خود را که مولد اشتغال در استان است هنوز معرفی نکرده‌اند.

حبیبی با تأکید بر این‌ که خروجی و بازخورد موضوع اشتغال در استان شایسته و زیبنده استان قزوین نیست، اعلام کرد: از این‌ پس هر روز ساعت13:30 به‌صورت روزانه جلسات کارگروه اشتغال با حضور مسوولان مربوطه در استانداری قزوین برگزار خواهد شد که طی آن مسوولان دستگاه‌ های مختلف موظف به ارائه گزارش از عملکرد خود خواهند بود.

وی افزود: این جلسات به‌ صورت جدی برگزار خواهد شد و کسی نمی‌تواند به ‌صورت غیرموجه در آن غیبت داشته باشد، همچنین هر دستگاهی موظف است گزارشی از فعالیت‌ های خود ارائه دهد چرا که خود من به‌ شخصه از دستگاه‌ های مختلف متولی بحث اشتغال گزارش روزانه خواهم خواست.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با انتقاد از اینکه برخی از دستگاه‌ ها با اعتماد بر اینکه اعتبار بحث اشتغال برای دستگاه آن‌ها قطعی است پیگیری این موضوع را به ماه‌ های آینده سپرده‌ اند، گفت: از این‌ پس دیگر هیچ سهمیه‌ بندی بخشی نخواهیم داشت و هر دستگاهی که طرح‌ های خود را زودتر ارائه دهد اعتبارات نیز برای آن‌ها تخصیص داده خواهد شد.

حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: این تصمیم لازم ‌الاجراست و تا زمانی که ضرورت ایجاد کند به‌ صورت جدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز