رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک:

هزار قلاده سگ علیه بیماری "هاری" واکسینه شدند

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۲:۱۰:۱۶
کد خبر: ۷۱۸۶۶۹
هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند
مرتضی یعقوبی گفت: برای مقابله با بیماری "هاری" در شهرستان آبیک بیش از هزار قلاده سگ واکسینه شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی یعقوبی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با اعلام این خبر اظهار کرد: به‌منظور مبارزه با بیماری "هاری" کلیه سگ‌ های گله و صاحبدار به‌صورت رایگان واکسینه و قلاده گذاری می‌ شوند که در همین راستا در سال گذشته بیش از 1000قلاده سگ واکسینه شده‌اند.

رئیس اداره دامپزشکی آبیک اضافه کرد: بیماری هاری یکی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام بوده که خطرناک و کشنده است و باید به محض گزش توسط سگ و دام مشکوک، ضمن شستشو و ضدعفونی کردن ناحیه گزش، با مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی اقدامات لازم برای جلوگیری از ابتلای انسان انجام شود.

یعقوبی اضافه کرد: اداره دامپزشکی آبیک باجدیت، پیشگیری و مبارزه با بیماری هاری را در دستور کار خود دارد و تا پایان سال ۹7 پیش بینی می شود میزان واکسیناسیون دام نسب به سال 1396 افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی در ادامه به عموم مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده علایمی در حیوانات مانند ترس، حالت تهاجمی، ریزش بزاق از دهان، بلع سخت، گیج بودن و تلوتلو خوردن و تشنج، آسیب رساندن به خود و ترس از نور و آب و مشاهده اختلالات رفتاری در کمترین زمان، ضمن تماس با تلفن گویای 1512 اداره کل دامپزشکی از نزدیک شدن به آنها پرهیز کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز